  • 71. Data: 2010-02-16 11:53:23
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 16.02.2010 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:

    > Nawet w Polonezie z fiatowskimi hamulcami czuć wyraźnie problem z
    -----------------
    > jednym z hamulców. Dość częstą przypadłością Poldków z aluminiowymi
    > zaciskami było zacieranie się tłoczków w zaciskach - nie trzeba było
    > przeglądu, żeby doskonale wiedzieć, że hamulce działaja niepoprawnie.

    Podkreśliłem kluczowe, polonez jako tako hamował na 4 "sprawnych"
    hamulcach ;) brak jednego, to brak w ogóle :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 72. Data: 2010-02-16 12:02:54
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 16.02.2010 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:

    > ^^^^^^^^^^^

    > Nie - Poldek na fiatowskich hamulcach zwalniał a nie hamował. To
    > były spowalniacze a nie hamulce. Przejeździlem na takich ponad 100 kkm.
    > W trasach. Ale i tak dobrze wspominam ;)

    Ja po 100kkm to wlewałem więcej oleju niz paliwa :) i nie wspominam
    dobrze, ale wtedy i tak nie było za bardzo alternatywy.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 73. Data: 2010-02-16 12:07:22
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    kogutek pisze:
    > statystykach nie mieszczą. Jak przyjdzie czas na samochód elektryczny to będzie.
    > Teraz nie jest nikomu do niczego potrzebny to go nie ma i długo go nie będzie.

    Rzecz w tym, że UE widzi taką potrzebę, sam pracuję przy jednym z takich
    projektów (a wiem że równolegle powstaje kilka innych). Co innego
    koncern samochodowy, a co innego rządy państw, które mogą realizować
    długofalową strategię. Tego że wymaga to czasu, nikt nie zaprzeczy, ale
    są już działania w tym kierunku, żeby rozwijać technologię (pewnie
    jednym z nich jest budowa pierwszej atomówki w PL).

    Dariusz Żołna

  • 74. Data: 2010-02-16 12:21:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sergiusz Rozanski napisał:

    > -----------------
    >
    > Podkreśliłem kluczowe, polonez jako tako hamował na 4 "sprawnych"
    > hamulcach ;) brak jednego, to brak w ogóle :)

    Układ hydrauliczny podzielono na dwa obwody po przekątnej. Czyli
    awaria mogła sprawić, że hamowało lewe przednie i prawe tylne koło
    (albo odwrotnie). W tym momencie wyznawcom Teorii Niestabilnego
    Hamowania powinny włosy stanąć dęba. Jednak nic z tych rzeczy, które
    (jak mniemam) sobie wyobrażają, w takiej sytuacji nie następowało.
    Ot, po prostu spadek ogólnej siły hamowania. A swoją drogą można
    zrobić interesujący eksperyment na takich Teoretykach. Uszkodzić
    hamulec w jednym z kół ich samochodów i zapytać, *które* koło nie
    hamuje. Ciekawe, czy poprawnych odpowiedzi będzie mniej czy więcej
    niż 25%.

    Jarek

    --
    -- Bolek, przestań szerzyć defetyzm. Ile traktor ma kół?
    -- Cztery.

  • 75. Data: 2010-02-16 13:07:18
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Dość częstą przypadłością Poldków z aluminiowymi
    > zaciskami było zacieranie się tłoczków w zaciskach

    true true
    widziałem kiedyś tarczę świecącą się na wiśniowo

    e.

  • 76. Data: 2010-02-16 13:08:48
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Układ hydrauliczny podzielono na dwa obwody po przekątnej.

    ????
    w jakim samochodzie?

    e.

  • 77. Data: 2010-02-16 13:34:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello entroper,

    Tuesday, February 16, 2010, 2:08:48 PM, you wrote:

    > ????
    > w jakim samochodzie?

    W bardzo wielu. O ile nie w większośc bez ABS. Bo z ABS masz co
    najmniej 3 obwody - osobno po jednym na przednie kolo i osobno co
    najmniej jeden na koła tylne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 78. Data: 2010-02-16 13:37:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010 14:34:21 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >W bardzo wielu. O ile nie w większośc bez ABS. Bo z ABS masz co
    >najmniej 3 obwody - osobno po jednym na przednie kolo i osobno co
    >najmniej jeden na koła tylne.

    Ale pompa hamulcowa nadal dwusekcyjna.

    J.

  • 79. Data: 2010-02-16 13:47:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010 11:41:27 +0100, kogutek wrote:
    >Jakich zmian? Opony węższe w nich zakładają. Wywalają wszystko z wyjątkiem
    >mechanizmu różnicowego ze skrzyni biegów.

    A czasem zmieniaja karoserie, bo tym razem kazdy wat cenny i opor
    powietrza liczy sie bardzo.

    >Zakładają ogrzewanie na benzynę.

    Czyli cala masa zmian w ukladzie chlodzenia.

    >Dyskusja jest o silnikach elektrycznych a nie spalinowych
    >i link umieściłeś żeby udowodnić swoje zwidy że teraz niemożliwe.

    Link umiescilem, ktory mowi ze silniki spalinowe tez sie robi
    automatycznie. I nie trzeba ludzi zwalniac.

    >Widać że nie
    >masz pojęcia o czym piszesz skoro napisałeś ze system wydoli. W Ameryce padł
    >system od klimatyzatorów.

    A wiesz o ile spada zuzycie pradu w kraju w nocy ?
    To sie dowiedz, i napisz ilu klientow moze 10kWh doladowac noca, nie
    przekraczajac szczytowego zapotrzebowania mocy.

> [...]
    >Teraz nie jest nikomu do niczego potrzebny to go nie ma i długo go nie będzie.

    przybywa przybywa. Coraz wiecej ludzi wyprowadza sie "za miasto" i
    potrzebuje dwoch samochodow w rodzinie. Jeden moze byc elektryczny.

    J.

  • 80. Data: 2010-02-16 15:33:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robbo" <n...@y...com> wrote in message
    > Pytanie do Was, czy może w tych obliczeniach
    > nie pominąłem jakichś ważnych danych?
    > Czy uzyskany wynik ma się choć trochę do rzeczywistości?

    Pominąłeś bardzo istotną kwestię...

    Poza finansami, które dziś przy obecnych cenach paliw
    płynnych dają wymierną korzyść finansową dla użytkownika
    takich samochodów musisz wziąć pod uwagę że w samochodzie
    ze silnikiem spalinowym MUSISZ spalać paliwa kopalne...
    Czy to jest benzyna czy olej napędowy - wkrótce się one
    skończą... Produkcja paliw płynnych które byłyby alternatywą
    dla paliw kopalnych jest bardzo droga i energo-żerna (alkohol
    czy olej roślinny do diesli).
    Natomiast samochód z napędem elektrycznym NIE JEST
    zależny od paliw kopalnych bo prąd można uzyskiwać na
    wiele róznych sposobów - czy to w elektrowniach wodnych
    czy wiatrowych, ale też z energii atomu czy energii słonecznej
    czy też energii chemicznej w różnych "fuel cell" (wodorowe, itp).
    Ta niezależność od kończących się paliw kopalnych jest tutaj
    głównym mechanizmem napędowym koniunktury na taki
    sposób napędu...

    Poczytaj sobie o samochodzie Chevrolet Volt (w Europie
    znanego pod nazwą Opel Ampere) jak tam napęd na koła
    jest realizowany wyłącznie przez silnik elektryczny czerpiący
    energię z baterii litowo jonowych a zasięg samochodu jest
    przedłużany przez zastosowanie generatora prądu na silniku
    spalinowym. Ten generator może być wymieniony na jakiś
    fuel cell czy inny sposób generowania energii elektrycznej,
    łącznie z wyrzuceniem go kompletnie po okresie przejściowym
    gdzie rozwiąże się dzisiejsze nieistnienie stacji ładujących
    takie auta elektrycznością co ogranicza ich zasięg na bateriach.