eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy warto od czasu do czasu "przygazować"? › Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
    Date: Thu, 24 Jul 2014 22:30:30 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 40
    Message-ID: <lqrqd1$ab2$1@news.dialog.net.pl>
    References: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78.9.4.104
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1406233825 10594 78.9.4.104 (24 Jul 2014 20:30:25 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Jul 2014 20:30:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2539822
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-07-20 21:31, Dykus pisze:
    > Witam!
    >
    > Często słyszy się informację, nawet od samych mechaników, że warto od
    > czasu do czasu (podczas jazdy) wprowadzić silnik na wysokie obroty, pod
    > czerwone pole, czyli "przygazować". Ma to rzekomo powodować usunięcie
    > ewentualnego nagaru w silniku. Rzekomo samochody w których oszczędza się
    > silnik zachowują się mniej dynamiczne. Krążą legendy o zakupie samochodu
    > od starego dziadka, które jeździć nie chciało, albo porady w stylu "weź
    > Pan te auto przegazuj na trasie, to od razu inaczej będzie jeździć").
    > Są tacy, którzy po rozebraniu silnika widzieli większy nagar w silnikach
    > "po dziadkach".
    >
    > Ile w tym prawdy? Czy rzeczywiście, takie kilku-, kilkunastosekundowe
    > zwiększenie dwukrotne obrotów (np. w benzynowym z 3000 na 6000 obr/min)
    > potrafi czynić cuda? Czy jazda kapelusznicza szkodzi silnikowi? Wiem, że
    > długotrwała jazda na zbyt niskich lub zbyt wysokich obrotach może być
    > szkodliwa, ale ciągłe jeżdżenie w zakresie 2000..3000 obr/min dla
    > silnika benzynowego (ewentualnie sporadyczne wyprzedzanie) przeszkadza?
    >
    > A może skuteczność tego zabiegu jest podobna jak dodatków czyszczących
    > silnik dolewanych do paliwa? :)
    >
    > Kolejne pytanie powinno dotyczyć okresu, w jakim należało by
    > "przegazowywać"...
    >
    > Jeżdżę tak jak lubię i jak wymaga tego sytuacja na drodze, ale pytam z
    > ciekawości... :-)
    >
    >

    Po roku jazdy praktycznie tylko po mieście, przegonienie mojego diesla
    autostradą z 300-400km z obrotami pod 4krpm, działa na niego zbawiennie.
    Tyle mogę powiedzieć.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: