  • Data: 2014-07-25 12:07:33
    Temat: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
    Od: WW <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-25 09:47, Shrek pisze:

    > Tak na logikę to jak silnik się trzęsie, to dobrze mu nie robi.
    >

    > A tak bardziej naukowo - moc to moment razy obroty. Żeby uzyskać tą samą
    > moc (a żeby utrzymać to samo przyspieszenie bądź prędkość to cudów nie
    > ma - moc musi być _z_grubsza_ ta sama) masz przy niższych obrotach
    > większy moment na wale silnika, a co za tym idzie na wszystkich jechgo
    > częściach (a co najmniej na większości)
    >
    > Shrek.

    Dzięki za wyjaśnienie.
    Mam wrażenie, że dotyczy to jazdy na zbyt niskich obrotach na danym
    biegu i przy skrzyni ręcznej. Sam miałem tendencje zbyt wczesnego
    właczania najwyższego biegu. Teraz mam skrzynie DSG i to ona decyduje,
    na jakim biegu jadę i rzadko kiedy w trasie dochodzę do 3000. Przez 5
    lat raz jedyny włączyłem tryb "sport" - jak kupowałem i sprawdzałem czy
    się da.
    Jak się to ma do takiego przypadku?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P