    From: mirekc <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy zasilacze "cegielki" maja jakies zabezpieczenie?
    Date: Mon, 18 Mar 2019 14:41:59 +0100

    W dniu 18.03.2019 o 13:49, ń pisze:
    > Czy zasilacze do laptopów tzw. cegiełki (powiedzmy, że markowe tj. HP /
    > Dell / Lenovo) mają wewnętrzne zabezpieczenie przed wiecznym spaleniem?
    > Takie, które pozwoli na powtórną pracę zasilacza po zmniejszeniu
    > obciążenia / ostygnięciu?

    Niektóre mają. Mam taki jeden, akurat niemarkowy, który po podłączeniu
    do laptopa z wewnętrznym zwarciem wykazał ten fakt (poprzez miganie
    diody), przeżył i nawet się bardzo nie nagrzał (ograniczył prąd
    wyjściowy). Ale ten zasilacz ma wyraźnie określone w specyfikacji, że
    posiada zabezpieczenie przeciwzwarciowe. Co do markowych nie mam
    doświadczenia, na wszelki wypadek staram się ich nie narażać na stresy. ;)