  • Data: 2017-10-19 18:24:52
    Temat: Re: Czym czyścić tworzywa sztuczne stosowane w elektronice?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli dokładnie nie usuniesz detergenta z powierzchni, a to wymaga
    > porządnego mycia, to rozmiękczy on "gumowaną" powierzchnię. Jedyne
    > pytanie brzmi: jak długo to potrwa.

    Na chemii nie znam się w ogóle więc bardzo cenna uwaga. Może po umyciu
    powinienem więc myć :-)

    Anegdota z życia wzięta: przyszedł majster do zmywarki (w ramach
    gwarancji) i oznajmił, że zanim naczynia do niej włożę, powinienem je
    umyć :-D

    Wracając do wątku...

    Wobec tego dziwi mnie to, że wyżej listowane środki zwykle nie mają ani
    słowa o tym, że należy je usuwać po zastosowaniu. Mam w ich kolekcji
    jeden środek - aktywna piana do plastików marki Tesco, gdzie wyraźnie
    napisano by go spłukać po użyciu.

    Pytasz jak długo to trwa: z moich obserwacji, czyszcząc raz na tydzień,
    dwa, efekty powstały po 3-4 miesiącach. Zapewne wcześniej wystąpiły ale
    uznałem, że mi się wydaje iż powierzchnia stała się lepka. Ale gdy już
    fizycznie kleiła się do tego sucha szmatka czyszcząca lub ręczniczek
    papierowy pozostawiał na powierzchni całe tabuny włosków niemożliwych do
    usunięcia, uznałem, że to już z pewnością nie są halucynacje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek