  • Data: 2017-06-20 18:32:06
    Temat: Re: Czym można jeździć po zatrzymaniu prawa jazdy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >ja nie pytam się czym mi nie wolno jeździć lecz czym wolno. Czy jest
    >to zakaz na wszystkie pojazdy mechaniczne czy tylko na samochody czy
    >może na to co w prawku a na DO mogę popylać skuterem

    To nie jest zakaz, tylko zatrzymanie PJ, a wiec zawieszenie uprawnien.
    A bez uprawnien prowadzic nie wolno ... wielu rodzajow pojazdow

    Tylko,
    "1d. Jeżeli osoba kierowała pojazdem silnikowym pomimo wydania decyzji
    administracyjnej o zatrzymaniu jej prawa jazdy na podstawie ust. 1 pkt
    4 lub 5 albo zatrzymania prawa jazdy na podstawie art. 135 ust. 1 pkt
    1a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, starosta
    wydaje decyzję administracyjną o przedłużeniu okresu, na który
    zatrzymano prawo jazdy, do 6 miesięcy. Jeżeli decyzja, o której mowa w
    ust. 1c, nie została jeszcze wydana, starosta wydaje tę decyzję na
    okres 6 miesięcy."

    32) pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem
    motoroweru i pojazdu szynowego;

    Wychodzi na to, ze motorowerem mozna, a rowerem z silnikiem
    elektrycznym ... chyba nie :-)
    Motorowerem elektrycznym za to tak.

    J.