  • Data: 2018-07-16 19:48:18
    Temat: Re: DCF77
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.07.2018 12:19, HF5BS wrote:

    > Noc raczej pogarsza (*) propagację na falach długich, natomiast może też
    > być tak, że jak sygnał w dzień za słaby, to wskutek wahliwości warunków
    > raz sygnał jest słabszy, niż za dnia, a raz silniejszy. Jak silniejszy,
    > może jest na tyle duży, że odbiornik załapuje i odbiera prawidłowo to,
    > co ma odebrać?

    W moim przypadku empiria pokazała, że w nocy moduł faktycznie pracuje
    lepiej. Ustawiłem moduł na stole, łącząc go z analizatorem stanów
    logicznych. Tak około godziny 20.00 dioda na analizatorze migała jak
    szalona, a przebieg pokazywał całe mnóstwo losowych impulsów -
    zdecydowanie za krótkich i zbyt gęsto upakowanych, jak na sygnał DCF77.
    Moduł najwyraźniej odbierał szum i okoliczne zakłócenia.

    Po północy jeszcze raz rzuciłem okiem i wyglądało to zdecydowanie
    lepiej. W miganiu diody było widać wyraźne sekundowe cykle, z krótszymi
    lub dłuższymi błyskami na początku. Wykres również pokazywał w miarę
    prawidłowy sygnał - w jednym miejscy co prawda pojawiła się jakaś
    szpilka, podejrzewam jednak, że gdybym dłużej zbierał próbki, w końcu
    trafiłoby się kilka prawidłowych ramek pod rząd.

    Nie chciało mi się już w środku nocy podpinać tego do Arduino, może
    zrobię tak dzisiaj i zobaczę, czy rano czas będzie zsynchronizowany.