    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Darmowy program do rysunku z wymiarowaniem.
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 21 May 2017 10:08:06 +0200

    Dnia Tue, 16 May 2017 12:28:23 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
    > W OO przeszkadza mi właściwie tylko jedna rzecz - nie da się (albo ja
    > nie umiem) postawić kółka na przecięciu prowadnic bo nie przyciąga
    > środka kółka do niczego.
    > Aby postawić kółko fi 3,3 w pozycji 10;10 musiałbym ustawić prowadnice
    > np. na 11,65;11,65 co jest wg mnie chore.

    Bo to nie jest program CAD. Za to musi byc kompatybilny z MS Office
    :-)

    A propos - jak sobie radzicie z rysowaniem na wymiar w programach CAD?
    Patrze na reklamowki, widze jak machaja myszkami, a z praktyki
    pamietam, ze trafic we wlasciwy punkt to bylo trudno.
    Zawsze wygodniej mi sie wprowadzalo wspolrzedne numerycznie.
    No ale to wieki temu bylo, pod AutoCad, teraz chyba lepsze programy
    sa?

    PS
    https://wiki.openoffice.org/wiki/Documentation/OOo3_
    User_Guides/Draw_Guide/Drawing_Basic_Shapes#Drawing_
    ellipses_.28ovals.29_and_circles

    There are three ways to draw an ellipse or a circle:
    -Holding down the Shift key while dragging with the mouse draws a
    circle.
    -Holding down the Alt key (together with the Shift key) draws a
    symmetrical ellipse (a circle) with the starting point at the center.
    -Holding down the Ctrl key while dragging with the mouse draws an
    ellipse or circle that snaps to the nearest grid points.

    Druga opcja wyglada ciekawie ...

    J.