  • Data: 2019-10-09 18:32:37
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
    [...]
    > A koń jest koń. Więcej koni pojedzie (poza bardzo specyficznymi
    > przypadkami) lepiej, co więcej benzyna również pojedzie lepiej od dizla,
    > czego dowodem jest to, że we wszyskich motosportach króluje jednak
    > benzyna. Co najwyżżej namachać się więcej trzeba.
    No chyba nie we wszystkich, bo tractor pulling czy wyścigi ciągników
    siodłowych to chyba jednak dizle. :-) Ale fakt, IMO dizel z manualną
    skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
    okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać. Ale z drugiej
    strony, dizle z automatem w lepszych matkach (np. BMW) mają takie same
    osiągi (przyspieszenie, Vmax) jak porównywalne pod względem mocy
    benzyny. Przynajmniej na papierze, bo w praktyce nie miałem okazji
    sprawdzić.

    BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
    beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
    wchodzi na obroty.