eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDiesel po przegrzaniu - brak pomysłów › Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
  • Data: 2016-09-29 10:20:45
    Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    >> bąbelkować ci w zbiorniku wyrównawczym jak będzie zagrzany mocno i dasz
    >> mu wysokie obroty. Nawet mała ilość bąbelków szybko zapowietrzy ci układ
    >
    > Jak się już zagotuje, to potrafi przez zbiornik wyrównawczy wyrzucić 5
    > litrów płynu (wchodzi ok. 9 do 10).

    wygotować ci płyn może i wychlapać jak będzie wrzeć, bo wtedy gazuje.
    Dlatego ważna jest szczelność układu. U mnie w starym samochodzie jak
    zgubilem korek od zbiornika to co 20 minut jazdy musialem uzupelniać
    płyn bo byl 'wyrzygiwany' przez zbiornik przy zagrzaniu się.

    >> i masz koniec chłodzenia. Pierwsza powinna paść nagrzewnica bo lata w
    >> małym układzie chłodzenia (na stałe spięta z silnikiem). przy takich
    >> temperaturach raczej ciężko będzie ci obiektywnie sprawdzić czy grzeje
    >> czy już nie czy może grzeje ale słabiej.
    >
    > Chyba założę nowy termostat i spróbuję go porządnie odpowietrzyć.

    WAŻNE: upewnij się, że wiesz o wszystkich odpowietrznikach:)))) Może być
    (i zwykle jest) ich więcej niż jedna sztuka.

    > Może gdy się przegrzał, jakiś glut się roztopił i przytkał kanał od wody
    > w głowicy?
    kanałów jest więcej niż jeden. przegrzewałby się punktowo a poza tym tam
    nie ma glutów jakie mogłbyby się urwać i zatkać.

    > Da się to jakoś sprawdzić kamerką inspekcyjną? Chociaż w takim dość
    > dużym gabarytowo silniku to trzeba by mieć endoskop pewnie z dwumetrowym
    > przewodem. Oraz znaleźć kogoś z takim sprzętem.

    endoskop znalezc latwo ale nic nim nie zobaczysz jak nie wiesz czego
    szukać. ponadto endoskopem nie bedziesz w stanie lecieć jak po
    labiryncie to się nie wygina jak chce.

    > Problem taki, że szkoda ponownie zdejmować głowicę - kolejna nowa
    > uszczelka i nowe śruby kosztują bardzo dużo - nie stać mnie teraz na to :(

    sens zrzucać będzie wtedy jak będzie pewność, ze tam leży wina.
    narazie tej pewności nie masz.

    z głupot jakie przychodzą mi do głowy to sprawdz czy może przewód
    chłodnicy gdzieś nie jest podgięty nienaturalnie. Odpowietrz chłodnicę
    (szukaj na niej odpowietrznika - no chyba ze korek masz na niej od
    góry). To też by pasowało.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: