    Subject: Re: Dieselgate 2018
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Date: Fri, 12 Jan 2018 16:12:44 +0100

    W dniu 2018-01-12 o 15:15, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Myslisz ze taki nowy VW diesel zatruwa powietrze bardziej niz 20 letni
    > WV albo ford diesel ?
    > Albo niz 15-letni benzyniak ? ewentualnie 15-letni benzyniak z LPG ?

    Myślenie w czasie teraźniejszym na niewiele się zdaje. Lepsze efekty
    daje myślenie w czasie przyszłym. Pomyślmy o nas na starość, o naszych
    dzieciach i wnukach itd. Piętnastoletni dezel pojeździ jeszcze 2 lata i
    pójdzie na złom i nareszcie przestanie zasmradzać. Nowy VW będzie
    emitował spaliny przez 15 lat od dziś. Gdyby od jutra wszedł zakaz
    rejestrowania nowych samochodów spalinowych, to za 15-20 lat mielibyśmy
    emisję nowych zanieczyszczeń z rur wydechowych bliską zeru. Pozostałyby
    tylko nagromadzone w glebie i wodzie skumulowane zanieczyszczenia z
    wcześniejszych lat.

    > I co - wyplacil im pieniadze, albo choc zafundowal bezplatne badania
    > medyczne i leczenie ?
    > Zgarnal kasiore i przeznaczyl na na nowe czolgi, hummery (diesle) i
    > samoloty :-)

    Tak, ale VW dostał po kieszeni i każdy następny dwa razy się zastanowi
    zanim spróbuje wykonać podobny szwindel.

    > To lobby to tez obywatele, ktorzy w tych fabrykach pracuja, albo u
    > dostawcy czesci, albo oszczednosci maja w bankach, ktore maja akcje VW :-)
    >
    > Poza tym stanal za obywatelami, i teraz VW sie przestawi na elektryki,
    > obywatele beda mieli czyste powietrze ... z kominem elektrowni w tle :-)

    > Ale rzad to jedno, a my tu o sądzie.
    > Normalna reklamacja konsumenta, ktorą sąd powinien wedlug obowiazujacych
    > przepisow rozpatrzyc.
    > Przepisow nawiasem mowiac uchwalonych na podstawie przepisow UE.

    Już pisałem, że polskiego konsumenta najczęściej nie obchodzi, że truje
    swoje i nieswoje dzieci. Widać to i czuć na ulicach - ilu obywateli
    zatruwa gołym okiem widocznym dymem z rury? Ilu Januszy podgrzewa
    samochód w czasie postoju? Ilu Januszy wyrzuca śmiecie z samochodu?
    Wszędzie jest syf, latają torebki foliowe, leżą butelki PET i opakowania
    po czipsach i alkoholu. W lasach pełno śmieci. Tego syfu nie zrobił
    rząd, ani nikt inny, tylko sami obywatele Polski.