-
Data: 2014-10-25 23:53:23
Temat: Re: Discovery a Pajero
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-10-25 13:48, Irek.N. pisze:
>> Podstawowy błąd popełniany przez użytkownika, to włączanie N w czasie
>> postoju np. na czerwonych światłach. Bo o tym, że włączenie N w
>> trakcie jazdy potrafi bardzo szybko zniszczyć skrzynię, to już chyba
>> każdy wie.
>
> No patrz, a ja nie wiedziałem.
> Co sie złego dzieje?
> Tak przy okazji niejako, zdarzyło mi się wsadzić R w przypływie
> adrenaliny (wolna jazda -30km/h- po śliskiej drodze, mała prędkość). Nic
> złego się nie stało.
> Podobnie z wyłączeniem silnika, to mi się udało zrobić kilka razy już,
> raz przy 120km/h - też nic złego, silnik restartował jak włączyłem
> zasilanie i tyle.
Założenie: mówimy _wyłącznie_ o "klasycznych" automatach z
hydrokinetycznym przetwornikiem.
Widziałem już kilka automatów rozebranych, leżących na stole
warsztatowym. Jednak sam ich nie naprawiałem.
Z tego, co wiem, to brak obrotów od strony silnika oznacza spadek
ciśnienia oleju w obiegu automatu. Może to spowodować wypaczenie
tarczek, a w konsekwencji ich uszkodzenie. Może też spowodować
uszkodzenie mechatroniki.
Stąd też we wszystkich znanych mi instrukcjach samochodowych (Toyota,
Nissan, Subaru, Land-Rover, Mitsubishi i chyba jeszcze inne) radykalnie
zabrania się holowania auta w ogóle, albo holowania powyżej pewnej
prędkości (od powyżej 10mph do powyżej 40km/h w zależności od auta),
oraz holowania przez dłuższy czas (minuty, nie godziny).
Nie mam teraz możliwości dopytać się o szczegóły. Z człowiekiem dobrze
znającym i naprawiającym automaty będę się widział dopiero na wiosnę.
Ja próbnie włączałem R podczas wolego toczenia się auta do przodu na
trawie. Próbowałem w: Subaru Legacy I, Subaru Forester II, Toyota LC
KDJ, Pajero II - te auta pamiętam. W każdym z nich był efekt
natychmiastowego zahamowania pojazdu. Przy większej prędkości nie
odważyłbym się.
A może Ty masz nie klasyczny "automat", tylko skrzynię zautomatyzowaną,
albo bezstopniową, albo jakąś dwusprzęgłówkę?
Zdarza mi się jeździć czasami w ciągu jednego dnia dwoma lub trzema
różnymi autami, ale tego typu testów na obcych autach nie przeprowadzam.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.14 09:02 Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-17 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=