-
Data: 2014-10-26 09:02:03
Temat: Re: Discovery a Pajero
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Założenie: mówimy _wyłącznie_ o "klasycznych" automatach z
> hydrokinetycznym przetwornikiem.
Volvo XC70, chyba takie właśnie mam.
> Z tego, co wiem, to brak obrotów od strony silnika oznacza spadek
> ciśnienia oleju w obiegu automatu. Może to spowodować wypaczenie
> tarczek, a w konsekwencji ich uszkodzenie. Może też spowodować
> uszkodzenie mechatroniki.
No proszę. U mnie trwało to kilka sekund, zanim się połapałem co zrobiłem.
> Stąd też we wszystkich znanych mi instrukcjach samochodowych (Toyota,
> Nissan, Subaru, Land-Rover, Mitsubishi i chyba jeszcze inne) radykalnie
> zabrania się holowania auta w ogóle, albo holowania powyżej pewnej
> prędkości (od powyżej 10mph do powyżej 40km/h w zależności od auta),
> oraz holowania przez dłuższy czas (minuty, nie godziny).
W moim też nie wolno - w ogóle.
> Nie mam teraz możliwości dopytać się o szczegóły. Z człowiekiem dobrze
> znającym i naprawiającym automaty będę się widział dopiero na wiosnę.
Zapomnimy temat, ale w sumie, chyba nie szkodzi :)
> Ja próbnie włączałem R podczas wolego toczenia się auta do przodu na
> trawie. Próbowałem w: Subaru Legacy I, Subaru Forester II, Toyota LC
> KDJ, Pajero II - te auta pamiętam. W każdym z nich był efekt
> natychmiastowego zahamowania pojazdu. Przy większej prędkości nie
> odważyłbym się.
Ja też nie, ale spanikowałem. Lekka górka, lód, opony słabe i przy
zjeździe (i hamowaniu silnikiem) zacząłem bok łapać. Nie było wyboru,
trzeba było rozpiąć napęd, a że guzior R był wciśnięty (mocno gałkę
chwyciłem) to i R udało mi się z rozpędu wsadzić :)
Nic, ale to absolutnie nic się nie stało. Moim zdaniem skrzynia wybrała
N, bo wróciłem z kontrolą.
> A może Ty masz nie klasyczny "automat", tylko skrzynię zautomatyzowaną,
> albo bezstopniową, albo jakąś dwusprzęgłówkę?
Chyba nie. Zachowuje się klasycznie, a jedyne ficzery jakie ma, to
pominięcie sprzęgła na 5-ce (ekonomia jak sądzę i to dobra, przy 100 na
autobanie pali idealnie 5on) oraz jakieś tryby hamowania silnikiem na
niskich biegach, ale szczerze powiem po kilku latach nadal nie ogarniam
kiedy i dlaczego włącza hamowanie silnikiem ;)
> Zdarza mi się jeździć czasami w ciągu jednego dnia dwoma lub trzema
> różnymi autami, ale tego typu testów na obcych autach nie przeprowadzam.
Świadomie też bym nie robił.
Pytanie, dlaczego wsadzenie N na światłach jest szkodliwe?
Miłego.
Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-17 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-05-17 Lublin => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-17 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=