    Subject: Re: Dla tych, co jadą pod prąd (i tych, co ich spotykają)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
    Date: Fri, 10 Aug 2018 15:52:26 +0200

    W dniu 2018-08-10 o 09:37, p...@g...com pisze:
    > --W sytuacji gdy kierowca minie dwa znaki zakazu wjazdu, ustawione po obu stronach
    drogi dojazdowej do autostrady lub drogi dwupasmowej, system Wrong Way Alert emituje
    akustyczny sygnał ostrzegawczy oraz wyświetla czerwony znak ,,zakaz wjazdu" wraz z
    komunikatem ,,Sprawdź kierunek jazdy!"

    > Jest to jakiś początek choć niestety kaleczny. Kluczem jest poznanie przyczyn a to
    nadal leży, nie ma grupy wiekowej, nie ma lokalizacji nie ma właściwie nic.
    > 22 ofiary śmiertelne to pewnie max 10 wypadków i dziwne że niemiecka policja nie
    potrafiła tego ogarnąć. Jak modyfikować infrastrukturę jeśli nie wiadomo gdzie ? Ten
    "system" to jedna funkcja wiecej w rozpoznawaniu znaków czyli szczerze mówiąc bieda.

    Wg mnie w większości to wina oznaczeń.
    Zdarzało mi się jechać "ślimakami", gdzie pasy są rozdzielone linią
    przerywaną i nie bardzo jest jak poznać, czy to jedno czy dwukierunkowa,
    potem nagle pasy się rozdzielały bez żadnych znaków. Przy
    skomplikowanych skrzyżowaniach można w końcu zgłupieć.
    A wystarczyłoby maznąć co jakiś czas strzałkę na jezdni itp.

    Kiedyś oglądałem plany poszczególnych węzłów jakiejś autostrady. KAŻDY
    BYŁ INACZEJ ZORGANIZOWANY. Czy tam chodzi o prawa autorskie do projektu,
    czy co? Ja rozumiem - ukształtowanie terenu, itd, ale bez przesady.