  • Data: 2020-03-20 12:01:49
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 20 Mar 2020 10:53:19 +0000, ddddddddddddd

    > ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2. Tylko nadal bez
    > sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to
    > tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem
    > na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po
    > to, żeby jej nie ładować z gniazdka

    A jednak na zachodzie kupowali pluginy tylko po to by dostać dotacje, a
    wcale ich nie ładowali -- tylko korzystali jak ze zwykłych hybryd. Chore,
    ale prawdziwe.

    Jeśli zaś chodzi o hybrydy, to w przypadku mojego Outlandera PHEV ma on w
    mieście, w trybie czysto hybrydowym (tj. bez naładowanej baterii), niższe
    zużycie niż odpowiednik spalinowy (ze skrzynią CVT) o 3-4L/100km. Także
    twierdzenie że to bez sensu jest, jeśli chodzi o emisję, jest bez sensu. :P
    W moim przypadku, gdy jeszcze ładuję baterie, spalam <2L/100kmw zimie (bo
    się spaliniak załącza nawet na pełnych bateriach żeby kabinę dogrzać) i
    <1L/100 w lato.

    --
    Pozdor
    Myjk