-
Data: 2015-04-16 01:19:41
Temat: Re: Dokręcanie kół - skrajny debilizm ?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 00:40:55 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Thu, 16 Apr 2015 00:15:24 +0200, Waldek napisał(a):
>
> > Doszukałem się w międzyczasie informacji że 100Nm
> > to dla klucza o ramieniu 1m obciążenie 10kg na jego końcu
> > czyli mniej więcej można określić ile obciążenia (siły)
> > należałoby użyć dla klucza o krótszym ramieniu
>
> Takie 100Nm to jest "dość mocno", dokręcając ręcznie, krótkim kluczem :)
> Jak ktoś kto waży 80kg, staje na 25cm kluczu, to dokręca już 200Nm.
>
> Przeciętny pneumat na maksa dokręca jakieś 600-1000Nm i z obserwacji
> wychodzi że takim właśnie momentem dokręcone są śruby przez większość
> gumiarzy.
Nie wiesz nie pisz. To są klucze udarowe. Przykręcają albo odkręcają bo specjalnej
konstrukcji młotki dobijają i robią siłę. Jesteś w stanie wbić małego gwoździa
dociskając go dużym młotkiem do deski. Nie jesteś. Ale jesteś w stanie wbić dużego
gwoździa śmiesznie małym młotkiem jak będziesz nim uderzał w gwoździa. Pojedyncze
uderzenie młotka w kluczu udarowym ma niewielką energię. Ale że takich uderzeń jest
kilkanaście-kilkadziesiąt na sekundę to siła z jaką jest dokręcana śruba jest bardzo
duża. Klucze udarowe niezastąpione są przy odkręcaniu zapieczonych śrub i nakrętek.
Mala energia i w związku z tym mały moment obrotowy chroni śrubę przed urwaniem. Duża
ilość uderzeń o niewielkiej energii jest za to w stanie poluzować i odkręcić
praktycznie każdą śrubę lub nakrętkę. W produkcji, czyli tam gdzie się tylko dokręca,
nie używa się mechanicznych kluczy udarowych. Używa się kluczy mechanicznym o
ustawionym momencie dokręcania. Żeby pracownikowi nie urwał taki klucz rąk robi się
go z dużym ramieniem. Często są to klucze z wstępnym dociągnięciem mechanicznym a
pracownik ręcznie dokręca do momentu aż klucz w jakiś sposób zasygnalizuje
osiągnięcie odpowiedniego momentu. Amen.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.04.15 09:07 Waldek
- 16.04.15 09:49 J.F.
- 16.04.15 10:51 Robson
- 16.04.15 11:00 t-1
- 16.04.15 11:04 Tomasz Wójtowicz
- 16.04.15 11:18 Tomasz Wójtowicz
- 16.04.15 11:21 Waldek
- 16.04.15 11:31 Waldek
- 16.04.15 11:35 Maciek
- 16.04.15 11:45 Adam
- 16.04.15 11:58 Waldek
- 16.04.15 11:59 Tomasz Wójtowicz
- 16.04.15 12:03 Tomasz Wójtowicz
- 16.04.15 12:11 Robson
- 16.04.15 12:24 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=