  • 21. Data: 2010-08-19 16:27:57
    Temat: Re: Do?wietlanie zakrętów a prawo
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Hm, to oskarzony moze przyslac reprezentanta zamiast stawic sie
    > osobiscie ?

    Oskarżony w sprawie o wykroczenie?

  • 22. Data: 2010-08-19 16:31:07
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > trzeba było podziękować policjantom, że to oni uczyli żonę trzymania
    > takich
    > rzeczy w rozsądnym miejscu a nie wypadek/pożar

    W wielu krajach trojkat nie jest wcale wymagany, a jakos ratowaniu ludzi to
    nie przeszkadza. Trojkat rownie dobrze mozna sobie w tylek zatknac, taki z
    niego pozytek.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 23. Data: 2010-08-19 16:52:34
    Temat: Re: Doświetlanie zakrętów a prawo
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Sie, 12:25, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Jakie przeciwmgielne??? Normalne światła mijania..  auto ma homologację?
    > Jak tak - proszę pana policjanta się czepiać urzędu wydającego homologację
    > albo importera/dystrybutora.

    A widzisz. CIekawe jak bylo badane czy kierunkowskazy sa dobrze
    widoczne przy swieceniu sw. mijania w reflektorach gdzie wszystko jest
    blisko siebie.

    Teraz jak widze nieswiecacego ktory sygnalizuje skret to az po oczach
    bije jak wyraznie widac co zamierza.
    Bo samochody z takim oswietleniem homologacje maja. Nikt tego nie
    neguje wiec albo ja jestem uczulony ze kierunkowskazy slabo widac albo
    nikt na to (i na kierunkowskazy tez) nie zwraca uwagi...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 24. Data: 2010-08-19 18:59:20
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 16:12:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > I jaka statystyka ?

    1 który udało się złapać anulowany - policjant nie miał uprawnień na
    szuszarkę.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 25. Data: 2010-08-19 19:11:29
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-19 12:22, huri_khan pisze:
> [...]
    > Kodeks jasno precyzuje kiedy mozna używać przednich świateł pmgielnych.
    > Miał już ktoś może kontakt z policją w takim przypadku ?

    Teoria: kodeks drogowy nie nadąża za trendami i co prawda samochód ma
    homologację, ale światło przeciwmgielne nie ma prawa się świecić w
    dzień, bez względu na to, z jakiego powodu się świeci.

    Praktyka: policjanci też jeżdżą nowoczesnymi samochodami i/lub doskonale
    wiedzą (przynajmniej większość), że za chwilowe włączenie się św. pmg
    odpowiada elektronika samochodu, a nie burak za kierownicą.

    Sprawa powinna zostać wyprostowana w kodeksie drogowym, wystarczy
    dopisać w punkcie mówiącym o zakazie korzystania ze świateł
    przeciwmgielnych zdanie typu: "nie dotyczy pojazdów z doświetlaniem
    zakrętów".

    Idąc dalej, kodeks zabrania poruszania się z włączonymi światłami
    przeciwmgielnymi, a w tym przypadku światło to pełni funkcję
    doświetlenia, a nie świecenia pod mgłą :) To już na szczęście są czysto
    akademickie rozważania.

    Moim zdaniem 99.9% policjantów nie powinno się przyczepić do
    doświetlania zakrętów.

  • 26. Data: 2010-08-19 20:17:34
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...onet.pl>

    W dniu 2010-08-19 14:35, Cavallino pisze:

    > A są inne?

    Widziałeś w DSie ??

    Nowe Bravo rzucają się z tym w oczy - moim zdaniem bezsens, jedzie taki
    w dzień, skręca i świeci mu się jedno przeciwmgielne. Powinna być
    możliwość wyłączenia tego g...

    Pozdrawiam !!

  • 27. Data: 2010-08-19 21:26:34
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-19 20:17, Czarek Daniluk pisze:

    > Widziałeś w DSie ??
    >
    > Nowe Bravo rzucają się z tym w oczy - moim zdaniem bezsens, jedzie taki
    > w dzień, skręca i świeci mu się jedno przeciwmgielne. Powinna być
    > możliwość wyłączenia tego g...

    Heh jakby czujnik zmierzchowy był czymś okrutnie drogim... Widocznie
    konstruktorzy uwielbiają oszczędzać, tylko nie tam gdzie należy...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1181081583.html

  • 28. Data: 2010-08-19 21:42:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2010 21:26:34 +0200, Lewis wrote:

    >Heh jakby czujnik zmierzchowy był czymś okrutnie drogim... Widocznie
    >konstruktorzy uwielbiają oszczędzać, tylko nie tam gdzie należy...

    Po prostu nikt przy zdrowych zmyslach nie uzywa swiatel za dnia :-P

    J.

  • 29. Data: 2010-08-19 23:01:44
    Od: Luca <l...@g...com>

    On 19 Sie, 21:26, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Heh jakby czujnik zmierzchowy był czymś okrutnie drogim... Widocznie
    > konstruktorzy uwielbiają oszczędzać, tylko nie tam gdzie należy...

    A po co czujnik zmierzchowy, jak wystarczy przeczytac instrukcje ;-)

    W Punto Evo (aktualny nastepca G Punto) z poziomu kompa pokladowego
    (kilka sekund 'pracy' i pare klikniec guzikow) mozna dowolnie zmienic
    ustawienia.
    Doswietlanie zakretow on -> off i/lub swiatla dzienne on-> off.
    Przy aktywnej funkcji swiatel dziennych doswietlanie zakretow (nawet
    jesli jest ustawione w kompie) domyslnie zostaje dezaktywowane. Dziala
    tylko przy swiatlach mijania.
    Mysle, ze w przypadku Bravo jest podobnie.

    Et voila!

    Gadzety nie musza byc upierdliwe, sa nawet fajne ... wystarczy nauczyc
    sie z nich korzystac :P

    Pozdrawiam,

    Luca

  • 30. Data: 2010-08-19 23:22:52
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości

    > Za to przeciwnicy świateł muszą być zdruzgotani tym, że zapala im się
    > dodatkowa żarówka w dzień.

    Nie zapala się jeśli się nie chce. W S-Max w pozycji "0" świecą się tylko
    światła mijania (ustawione jako dzienne). Dopiero po włączeniu pozycji
    włączone światła mijania zaczynają świecić te doświetlające. Jak dla mnie
    przy zbyt dużym kącie skrętu się włączają i właściwie przydatne są tylko na
    skrzyżowaniach 90 stopni i jakichś serpentynach. Na zwykłej krętej drodze
    rzadko się włączają.