  • Data: 2017-02-09 13:04:51
    Temat: Re: Droga na bogato
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    On 08.02.2017 17:09, J.F. wrote:

    >Komu? Podatnikom!

    No w zasadzie tak - podatnikom.

    >Czemu? Prawo dołuje, kapitał cieżko zebrać.
    >Takie zaklęte koło socjalizmu... naszej polskiej biedy.

    No coz, socjalizm juz mielismy i zostawil nas w skarpetkach, a wrecz z
    dlugami.
    Teraz trzeba wydawac pieniadze z umiarem - bo ciagle sie zapozyczamy.

    >Jak fuszerka była od początku to i potem remonty. Drogo wychodzi
    >finalnie.
    >Droższa oferta niekoniecznie musi generować fuszerkę.

    >Z drugiej strony nie twierdzę, że skreślanie skrajnych ofert to
    >jedyne remedium. To jest tylko jakiś plaster, który powinien pomóc.

    Twoim zdaniem - bo moim to jakas glupota. Wybierac celowo drozsza
    oferte ... to chyba lepiej pilnowac wykonawcy.
    Zbankrutuje raz czy drugi i przestanie zanizac cene.

    >Przetarg to jedno ale koszt rośnie w trakcie inwestycji!
    >Tak było przecież z narodowym.
    >Ileż to on finalnie kosztował więcej?

    A to nie wiem.
    Tego rosniecia niespecjalnie widze, wroclawski owszem podrozal, ale to
    dlatego, ze wykonawce trzeba bylo zmienic.

    A tu przyklad mostu
    http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,most-redzinski-b
    edzie-drozszy-o-426-tys-zl-trzeba-bylo-wzmocnic-rygi
    el-gorny,wia5-3266-6788.html
    i ciag dalszy, rozszerzony
    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,36743,15913714,
    Niezalezny_ekspert_miazdzy_GDDKiA_w_sporze_o_most.ht
    ml

    Most mial kosztowac 526 mln - co to za kwoty, pol mln, milion ...

    >Gdzieś tam taniej wybudowali przebijając się przez góry :-))
    >czytałem o tym ale nie pamiętam już

    Nie mowie nie.
    Tylko nie wiadomo jakie gory, z czego zrobione, jak latwo sie
    przebic - kilometry na wiadutkach na pewno swoje kosztuja

    https://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel

    110 mln$ za 25km tunelu.
    Albo ktos sie pomylil, albo zaprosic do Polski - po co nam jakies
    mosty ?

    >Mieszkam na granicy z niemcami i naszych dróg nawet nie ma co
    >porównywać z ichnimi. To jakaś przepaść jest.
    >Zimę mają za granicą zawsze identyczną ;-)

    Oj ... byl taki odcinek Galileo, w Polsce 202 - Dziury w asfalcie
    http://www.tv4.pl/galileo400/
    W Niemczech nadawany rok wczesniej, bodajze Strassenschaden lub
    Schlagloch

    Moze to to, a moze wersja skrocona - niestety, z Polski nie mozna
    obejrzec.
    http://www.prosieben.de/tv/galileo/videos/schlagloch
    -alarm-clip

    O, jest
    https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg

    -dziennikarze zrobili sensacje i tak to pokazali, ze sie zastanawialem
    czy to nie z Polski te zdjecia.
    ale bylem na jakiejs prowincji pod Dreznem ... dziury pewnej zimy
    mieli podobne, nawet gorsze.

    -"dziur mamy tyle, ze gdyby chciec je wszystkie naprawic, to by
    pieniedzy nie starczylo"

    -"kierowca, ktory uszkodzi auto na dziurze ma prawo do odszkodowania.
    Ale to sie u nas nie zdarza. Bo nasze drogi sa patrolowane - wieksze
    co 2 tygodnie, mniejsze co pare miesiecy. I jak widzimy dziure, to
    zaraz przyjezdza ekipa ... i ustawia znak "uwaga dziury" i "20". Od
    tej pory, jak kierowca auto uszkodzi, to juz jest jego wina" :-)

    -metode naprawy "przyklepac lopata i udeptac gumiakiem" tez tam mozna
    zobaczyc :-)

    >Problem tylko w tym, że automatycznie powinny być zmniejszane podatki
    >a tego się nie doczekamy.
    >Gdyby podatki były celowe to wraz np. ze sprywatyzowaniem dróg
    >przestajemy płacić podatek, który wcześniej na nie był przeznaczany.

    No to bedziesz placil celowy podatek na emerytow, na dzieci, na
    utrzymanie rzadu, na wojsko.

    >Skoro jednak płacimy do jednego wora z którego potem się przesypuje
    >to tu to tam....

    I myslisz ze lepiej bedzie, jak dorzuca 0,05% na nowe samoloty rzadowe
    ?

    J.