  • 11. Data: 2012-01-03 08:00:27
    Temat: Re: Drogi do szuflady
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Przy czym to akurat zasluga wszystkich po rowno - kto by nie rzadzil,
    > zadluzal nas coraz bardziej. Od Gierka poczynajac.

    Po równo??? Na pewno???

  • 12. Data: 2012-01-03 08:26:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-02, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Akurat stadionów nie nazwał bym dobrą inwestycją. Jakoś nie wierzę,
    > aby się opłaciły, jak i te całe mistrzostwa w mudialu zresztą.

    Ze stadionami to nie wiedzą skąd brać kasę na bieżące utrzymanie,
    o zwrocie zainwestowanych pieniędzy nikt nie mówi. Zyski? LOL.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 13. Data: 2012-01-03 08:28:15
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-03, PaweL <l...@i...pl> wrote:

    > Po równo??? Na pewno???

    Po równo. Połowę poprzednicy, połowę Tusk z ekipą.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 14. Data: 2012-01-03 08:52:05
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Po równo. Połowę poprzednicy, połowę Tusk z ekipą.

    Czyli 400 mld przez 18 lat i drugie 400 mld przez 4 lata to jest po równo?

  • 15. Data: 2012-01-03 08:58:25
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-02 14:46, PaweL pisze:
    > Połowa kasy na drogi przyszła z Unii, autostrady są płatne, a rząd zadłużył
    > nas na kolejne 400 mld zł. I oprócz dróg ( i stadionów) nie kojarzę co Tusk
    > zrobił dla nas dobrego. Połowa zaplanowanych autostrad jeszcze się buduje,
    > więc dopiero zapłacimy za te drogi. Z czego tu się cieszyć? Roczne odsetki
    > od zadłużenia Polski wynoszą 40 mld zł. Ile kilometrów dróg można za to
    > zbudować?

    Przypomina mi się dowcip z kozą. Oczywiście działa to głownie na głupków.

    Jakiś niewielki procent wydawanej kasy przez kierowców w różnego rodzaju
    podatkach drogowych idzie na drogi, reszta jest przejadana. Za kasę z
    unii robi się najdroższe na świecie autostrady na które nikogo nie
    będzie stać i to też w ilościach minimalnych.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10872996,Na_co_r
    zad_wydaje_podatki_od_kierowcow.html

    A tu jeszcze znajdą się jakieś lemingi które stwierdzą, że dzieje się
    całkiem dobrze i całkiem sporo. Szok!

    A.

  • 16. Data: 2012-01-03 09:22:22
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-03, PaweL <l...@i...pl> wrote:

    > Czyli 400 mld przez 18 lat i drugie 400 mld przez 4 lata to jest po równo?

    Uważaj na ironię wyskakującą zza krzaka...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 17. Data: 2012-01-03 10:47:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Jakiś niewielki procent wydawanej kasy przez kierowców w różnego
    >rodzaju podatkach drogowych idzie na drogi, reszta jest przejadana.

    Ponoc juz nie, gdaka nie chce sie pochwalic budzetem, ale zdaje sie ze
    wydatki na drogi zacznaja sie zblizac do wplywow. Byc moze dlatego ze
    Unia sporo doplaca.

    A przeciez nie tylko wydatki gdaki sie licza, sa drogi gminne i
    powiatowe.

    >A tu jeszcze znajdą się jakieś lemingi które stwierdzą, że dzieje się
    >całkiem dobrze i całkiem sporo. Szok!

    Ja tam narzekam tylko na wydatki na budowe bramek :-)

    J.

  • 18. Data: 2012-01-03 11:10:38
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-03 10:47, J.F pisze:

    > Ponoc juz nie, gdaka nie chce sie pochwalic budzetem, ale zdaje sie ze
    > wydatki na drogi zacznaja sie zblizac do wplywow. Byc moze dlatego ze
    > Unia sporo doplaca.

    "Ponoć"?

    A.

  • 19. Data: 2012-01-03 11:29:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości

    >"Ponoć"?

    Ponoc. Ktos tam cos takiego baknal, ale bez sprawdzenia dokladnego u
    zrodel to nikt nie wie.

    3mld na AOW niewatpliwie wylozyli, aczkolwiek to przez ostatnie 3-4
    lata :-)

    J.

  • 20. Data: 2012-01-03 11:31:42
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    Fajny tekst z pewnego bloga:
    "Dlaczego tak wolno budujemy drogi/metro...
    Głowicie się czemu potężne tarcze TBM nie drążą jeszcze tuneli dla drugiej
    linie metra (mimo że miały to robić już rok temu) ? Zastanawiacie się
    dlaczego od momentu wyznaczenia lokalizacji drogi do rozpoczęcia budowy
    mijają trzy lata??

    Nie ma na to oczywiście jednej i prostej odpowiedzi, ale pewnemu zagadnieniu
    media (nawet branżowe) nigdy nie poświęciły za dużo czasu..

    Miałem ostatnio okazję rozmawiać z człowiekiem który zajmował się
    projektowaniem drogi S-8 na odcinku rawa maz. - piotrków trybunalski czyli
    przebudowy starej "gierkówki".

    Znajomy opowiadał mi jak to całą ekipą poważnych projektantów ganiali z
    wykrywaczami metali po polach na których miała być budowana nowa droga żeby
    sprawdzić czy pod ziemią nie ma żadnego kabla z którym podczas budowy może
    dojść do kolizji. Architekci i geodeci musieli PRZECZESAĆ CAŁY (100km)
    teren przyszłej drogi eskpresowej bo w Polsce nie ma prawie żadnych
    wiarygodnych planów na temat tego co jest pod ziemią.

    Raz, gdy natknęli się na jakiś kabel i udało im się po trzech tygodniach
    ustalić numer telefoniczy właściciela okazało się że to numer..... call
    center IKEI.

    W kontekście tej opowieści nie dziwi, że tarcza która ma drążyć tunele metra
    jeszcze nie ruszyła a inżynierowie na budowie drugiej linii metra czasami
    odłączają jakiś kabel na zasadzie "odłączmy i sprawdźmy gdzie zgaśnie
    światło" (nie żartuję bawią się tak od pół roku - a to jeden z ostatnich
    przykładów).

    http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,iluminacja
    -zgasla-przez-budowe-metra,352463.html

    Musimy zrozumieć, że jesteśmy krajem po poważnych tranformacjach. Bałagan w
    dokumentach jest ogromy - zaorany przez II Wojnę Światową, radosną budowę
    ludowej Polski i dzikie lata 90te. Nie jesteśmy niestety Niemcami gdzie
    inwentaryzacja infrastruktury podziemnej sięga lat 20' ubiegłego wieku.
    Szkoda, że żaden minister tego odważnie nie powiedział ani nie powie (w
    zasadzie nie wiem dlaczego)...."

    sz