  • Data: 2017-03-27 18:29:46
    Temat: Re: Druk dwustronny - jak? (długi wątek)
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 15:15:56 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > No więc właśnie. Frez jest za gruby. Ponadto proces trwa wieki.

    Eeee jakie wieki?
    Zapuszczenie takiego frezowania to moze 20 minut na plytke. No chyba ze plytka
    naprawde skomplikowana to dłużej.
    Jak robilem pare plytek to mi trawienie i całe cyrki z termotransferem zajmowały
    podobny czas jak frezowanie.
    A frezowanie robi sie z ciastkami w reku. ;)

    Nie przecze ze przy długich scieżkach trawienie będzie szybsze i to "podwójnie" bo im
    mniej trawionego metalu tym szybciej idzie...

    > Ja jeszcze rozważam odwrócenie sytuacji - najpierw ścieżki a potem
    > wiercenie. Muszę jedynie wymyślić metodę na idealne umieszczenie płytki
    > pod wrzecionem CNC. Głównie w zakresie dopasowania równoległego do osi X
    > a potem jeszcze unieruchomienia w tej pozycji by nie drgnęła płytka.

    To sie akurat robi relatywnie prosto.

    Najpierw musisz zadbać o bardzo równoległą płaszczyznę roboczą. Albo stosujesz tzw
    fixture w postaci plastikowego kawałka HDPE (deska do krojenia z plastiku (gruba taka
    z makro np.) ) którą przykręcasz do blatu a nastepnie delikatnie planujesz frezarką.
    dzieki temu masz idealnie równoległą płaszczyznę w osi Z.

    Nastepnie mocujesz dwa klocki w X i Y. Je również przycinasz tak aby uzyskac
    równoległość w osiach.
    I do takich zderzaków przysuwasz plytke.
    Plytke przykręcasz sciskami.

    troche kombinowania jest ale jak raz zrobisz to bedzie ok.

    Alternatywnie robisz sobie takie mocowanie z kołkami. Kołki ci idealnie ustalają
    pozycję. Jak sobie zaczarujesz z odbiciami ścieżek narzędziowych to ewentualne nie
    scentrowanie ci sie wykasuje.

    Choć w domowych warunkach to chyba lepsza wersja z kopertką i naświetlaniem jak
    potrzebujesz tak dokładnych spasowań.