eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetDrukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink? › Re: Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
  • Data: 2019-09-23 00:54:36
    Temat: Re: Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" qm7lms$smk$1$A...@n...chmurka.net

    atramentem czarnym i RGB oraz dodatkowy kartridż foto
    drukarkach HP, więc wysuwasz pochopne wnioski.

    > Dlaczego addytywnie?

    Bo taki jest RBG.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/RGB#/media/Plik:RGB_il
    lumination.jpg

    Suma kolorów RGB daje biel.

    CMY i CMYK:

    https://pl.dreamstime.com/ilustracji-rgb-i-cmyk-kolo
    ru-tryb-toczy-mieszać-ilustracje-image91651258

    to odejmowanie kolorów -- aż do czerni, choć w CMYK jest osobny czarny barwnik.

    > Drukuje substraktywnie, ale poszerza spektrum.

    Czyli ma dodatkowe pojemniki z atramentem?

    "Adam" qm50kj$hg5$1$A...@n...chmurka.net

    > To *nie jest* drukarka foto - ma zintegrowany nabój z trzema kolorami.
    > Drukarki foto mają kilka niezależnych nabojów i z reguły w większej
    > ilości kolorów/odcieni, niż 3.

    Ale Andrzej P. Wozniak pisał o kartridżu RBG:

    "Andrzej P. Wozniak" 5d861c5d$0$505$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > zamiast czarnego. Takie rozwiązanie na pewno było w drukarkach HP, więc

    a takich nie znam.

    Ty piszesz o ośmiokolorowych czy sześciokolorowych drukarkach...

    https://www.euro.com.pl/drukarki-atramentowe/epson-l
    810.bhtml

    Nie ma tu wspólnego kartridża dla kilku kolorów -- w szczególności
    nie ma tu kartridża RGB. Są osobne pojemniki dla różnych kolorów,
    niekoniecznie: Red, Green i Blue.

    > Niektóre Epsony miewały inne kolory niż CMYK.

    Nawet dokładnie: Red, Green i Blue, ale nie
    w jednym kartridżu, lecz w osobnych pojemnikach.

    > Pałęta mi się po głowie czerwony (nie magenta).

    Znam różne rowiązania, ale nie znam zestawu:
    - kartridż RGB i kartridż Black
    lub
    - kartridż RGB i kartridż CMYK

    Są nawet drukarki szare ;) -- zamiast kolorów mają różne
    czernie/szarości. (ponoć te szare naprawdę są fotograficznymi)

    -=-

    IMO fotograficznych drukarek z wielokolorowymi kartridżami raczej ;)
    nie ma. Drukarka może nazywać się ,,fotograficzną'' (jak mój Canon
    za kilka dych) i nawet może drukować na nieświatłoczułym papierze
    fotograficznym, ale fotograficzną przez to nie staje się.

    --