  • 41. Data: 2016-09-19 14:45:09
    Temat: Re: Dyski coraz wolniejsze?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie pasuje mi to 200MB/s. Za dużo.
    > Jak dokładnie robiłeś test?
    > Zrób tak:
    challenge accepted

    największy plik jaki mam to 3.3 giga kopiuje się z dysku ssd na hdd (2T)
    w 15-16 sekund. Czyli wychodzi jakieś 3, 4 sekundy na skpoiowanie filmu
    z 1 płyty CD

    ToMasz

  • 42. Data: 2016-09-19 15:42:59
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 19 Sep 2016 14:03:47 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <57dfd419$0$50175$b1db1813$c...@n...astraweb.co
    m>
    od "jedrek" <jedrek@jedrek> :
    >"Olaf Frikiov Skiorvensen"

    >Jak jest z tą przepustowością 600MB/s?
    >Czy ona jest osiągalna niezależnie dla wszystkich kanały SATA dostępnych na
    >płycie? Czy dotyczy jednak łącznej przepustowości wszystkich kanałów SATA
    >chipa, do którego są zapięte te kanały na płycie głównej?
    >Czy dla każdego kanału jest ona gwarantowana?
    >Przykładowo płyta
    >http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-u
    d5rev_10/specs/
> [...]
    >2 e-sata) podepniemy 8 dysków twardych to jestem w stanie uzyskać 4
    >równoległe transmisje (zakładamy, że dyski mają teoretyczną wydajność >>
    >600MB/s) każda po te realne 550MB/s? Czyli z dysku 1 kopiujemy duży plik na
    >dysk 2, w tym samym czasie z dysku 3 kopiujemy na 4, z dysku 5 kopiujemyna
    >6, oraz z 7 dysku kopiujemy na dysk 8.
    >Czy raczej 600MB/s podzieli się na 4 i uzyska się już wtedy dla tych 4
    >wątków kopiujących tylko po średnia ~150MB/s dla każdego z nich? Czy raczej
    >każde kopiowanie z 4 równoległych będzie się odbywać z max prędkością kanału

    Pojedyńcze złącze SATA ma swoją maksymalną przepustowość, SATA 300
    300mbit/s, sata600 600mbit/s.
    Kontroler SATA(chipset) połączony jest najczęściej z resztą systemu
    magistralą DMI:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Direct_Media_Interface
    Magistrala DMI ma ograniczoną przepustowość(w nowszych płytach
    znacznie większą niż przepustowość pojedyńczego kanału SATA), jednak
    czasem zbyt małą, aby wysycić do maximum na przykład pięć czy sześć
    dysków SSD połączonych w RAID:
    http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-dc-s3500-rai
    d-performance,3613.html
    Dla dysków talerzowych z reguły nie ma takiego problemu(są znacznie
    wolniejsze niś SSD)
    Poczytaj dokumentację do płyty/chipsetu, tam powinny być jakieś
    informacje o sumarycznej przepustowości kanałów SATA.

    >Co rozumiesz pod pojęciem napompowania cache systemu?

    Plik został zbuforowany w cache systemu i powoli wysyłany do miejsca
    docelowego.

  • 43. Data: 2016-09-19 16:12:33
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7UzRja3l
    6VDd0U2M/view?usp=sharing

    Pierwsza część wykresu to zapewne zapis do bufora dysku (czyli RAM).

    --
    marfi

  • 44. Data: 2016-09-19 19:02:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-19 o 01:23, Marek pisze:

    > No więc właśnie. Mi zależy na dysku na dane a nie odpalanie systemu.

    > Ale ja z 1TB już się nie mieszczę. Dlatego 2TB szukam.

    To pozostaje klasyczny 7200obr.
    Wszelkie SSD czy HDD typu np. Seagate Cheetah są na system, szybkie
    operacje dyskowe, a nie na walające się w jednym miejscu dane.

    --
    Irokez

  • 45. Data: 2016-09-19 20:16:59
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Zakończeniem kopiowania pliku jest powstanie pełnej kopii na dysku
    >docelowym i zamknięcie pliku. Tu nie przeskoczysz fizycznego
    >ograniczenia na interface dysku docelowego.

    Zależy jak do tego podchodzimy, dla użytkownika proces kończy sie może
    przejść do kolejnych zadań.
    Jeżeli pod spodem system jeszcze mieli to juz inna sprawa. A to jest do
    uzyskania poprzez cache w pamięci operacyjnej lub kontrolera zwłaszcza jak
    pracuje w trybie Write Back.

    Buniek

  • 46. Data: 2016-09-19 22:51:49
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-09-18 23:24, Poldek wrote:
    > Potrzebowałem przekopiować plik 2,5 GB z
    > jednego dysku na drugi. Wyświetliło się, że kopiowanie zakończone.
    > Więcej nic nie mogę/nie potrzebuję/nie chcę robić - dla mnie sprawa jest
    > zamknięta raz na zawsze.

    jak Ci kiedys wylacza prad czy zdarzy sie inne nagle wylaczenie systemu
    mniej niz kilkanascie-kilkadziesiat sekund po 'zakonczeniu' takiego
    kopiowania to okaze sie ze sprawa wcale nie jest zamknieta raz na zawsze

    co do "nie moge" - oczywiscie ze mozesz, tylko musialbys chciec lub
    potrzebowac - a skoro nie chcesz i nie potrzebujesz to nie ma o czym
    dyskutowac

  • 47. Data: 2016-09-20 09:58:35
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-09-19 o 10:56, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 19 Sep 2016 10:34:11 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <nro7u3$k3s$1@node2.news.atman.pl>
    > od robot <r...@o...pl> :

    > Mogą osiągać, ale na początkowych ścieżkach, na końcowych może być
    > nawet połowę wolniej.
    > Widać to w przypadku Velociraptora, sekcja "Performance Across All
    > LBAs":
    > http://www.anandtech.com/show/5729/western-digital-v
    elociraptor-1tb-wd1000dhtz-review/2

    Wyraźnie napisałem "z dyskiem 7200rpm".
    Velociraptor ma 10000.
    Poza tym to że mogą osiągać coś tam na początkowych ścieżkach,
    nie ma znaczenia w codziennym użytkowaniu.

  • 48. Data: 2016-09-20 10:04:52
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-09-19 o 12:26, Marek pisze:

> [...]
    > katalogu. To się potwierdza. Co ciekawe, na drugim kontrolerze (mam
    > dwa na płycie) ciągłe transfery dyskowe, głównie dla dysku SSD
    > (Samsung 840 Pro), potrafią być o połowę gorsze względem tych samych
    > dysków na szybszym kontrolerze.

    > Seagate'y serii DM003 oraz DM001 tak miały. Przy czym podkreślę, że
    > bardzo dużo zależy od kontrolera. Tu masz test sprzed chwili:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7UzRja3l
    6VDd0U2M/view?usp=sharing

    > W/g stopera wyszło mi nawet 217M. No ale mogłem się nie wstrzelić z

    No to mogę jedynie potwierdzić, że rzeczywiście szybki ten dysk.
    Sam bym se taki kupił.

  • 49. Data: 2016-09-20 10:08:56
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-09-19 o 13:12, s...@g...com pisze:

    > Umyka w dyskusji aspekt buforów systemowych. Dla mnie to nie dziwne
    > że kopiowanie pliku może trwać krótko. Bo wciągnięcie go z dysku może
    > być szybkie jak plik nie pofragmentowany. A zapis? Zapis poszedl do
    > buforów. Okienko sie zamknęło ale zapis potrwa jeszcze 20 sekund.

    Słuszna uwaga.
    Tylko jak w takim razie zrobić porządnie ten test?
    Może jakoś ustawić, żeby było mało ramu w komputerze?

  • 50. Data: 2016-09-20 10:17:46
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2016 10:08:56 +0200, robot napisał(a):

    > Słuszna uwaga.
    > Tylko jak w takim razie zrobić porządnie ten test?
    > Może jakoś ustawić, żeby było mało ramu w komputerze?

    Zapuścić darmowe hdtune.