  • Data: 2015-02-28 18:02:19
    Temat: Re: Dziwny silnik
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28.02.2015 17:33, JK wrote:

    > Tak, czytałem i próbowałem zrozumieć. W każdym razie, wyjaśnienie do
    > którego podałeś link, bardziej do mnie przemawia.

    Też je wole. Ale trzeba byłoby dokładnie policzyć i wyciągnać,
    jaki moment to generuje. Porównać z eksperymentem i jesteśmy w domu ;-)

    > Podstawowy problem z
    > wyjaśnieniem na podstawie rozszerzenia termicznego polega na tym, że
    > ulegają mu jedynie kulki. A co z dwoma bieżniami. One się nie
    > rozszerzają? Nie hamują ruchu wirnika?

    Też się rozszerzają. Cały myk miał tam polegać na tym, że rozszerzają
    się najbardziej okolice punktu styku, bo tam jest duża gęstość prądu.
    Z tym, żę rozszerzanie ejst tu mylącym pojęceim. Rozszerzyłby się,
    gdyby były swobodne. Ale są w ścisku, więc zamiast zmieniać kształt
    powstaje naprężenie. Teraz, gdy kulka się poruszy, ta napieta
    'sprężynka' się rozluźni, bo obrócimy się do nierozszerzonego (aż tak)
    obszaru.

    Też dałoby się zamodelować i sprawdzić, jakie to daje przewidywany
    moment w idelanym przypadku...

    pzdr
    bartekltg