    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dźwig
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 7 Aug 2015 22:26:23 +0200

    Dnia Fri, 7 Aug 2015 10:13:42 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Teraz chyba zaczaiłem. Ten most, w który mieli to przęsło włożyć
    > jest jakieś 250 metrów dalej. Jedno już tam jest, a to jest drugie,
    > brakujące.

    Tak to jakos wyglada, z tym, ze to jedno to moze byc jakies
    tymczasowe.

    > Oni mieli tymi dwoma dźwigami to podnieść, podpłynąć do
    > przyczółka i osadzić. Wykopyrtnęli się już na pierwszym etapie!
    > Rozumiem że nie mieli tak dużego pojedynczego dźwigu żeby go
    > postawić na lądzie, a dwa by się tam nie zmieściły. Nie mieli też

    Kwestia tez mozliwosci podparcia - za ciezki bedzie i co - fundament w
    drodze budowac ?

    > barki na tyle długiej żeby zmieściły się na niej dwa dźwigi w
    > odstępie wystarczającym na przęsło mostu.

    Tutaj to nie wiem - ta druga barka wyglada na dluga.
    Ale moze mieli doswiadczenie, ze da sie to zrobic z dwoch barek ?
    W koncu jakos to przeslo zdjeli, wczesniej zamontowali - bo o ile
    zrozumialem, to byl remont.

    > W mojej branży nie wolno dopuścić do sytuacji, w której awaria

    Elektrownie atomowe ?

    > pojedynczego elementu wystarcza do katastrofy. Policzone na taką
    > okoliczność zagrożenie w skali 1-1000 na poziomie powyżej 120
    > powoduje że projekt jest zatrzymany aż ten poziom zostanie
    > obniżony. Przy czym to 120 to nie jest zagrożenie katastrofą, a
    > dopuszczeniem do sytuacji w której już tylko jedna awaria nas od
    > niej dzieli.

    Latwo powiedziec, a jednak czasem i atomowki zle koncza :-)

    Co proponujesz tutaj ? Rozumiem, ze jeden duzy dzwig nie moze byc, bo
    jak sie zawali to katastrofa. Dwa tez nie moga byc, bo widac.
    Trzy, na wypadek awarii jednego ... ale jak je polaczyc ? Nie bardzo
    sie da rozlozyc obciazenia po awarii, chyba, ze wszystkie na srodku
    elementu.

    Cztery wiec ... ale jak sie zabezpieczyc, zeby po peknieciu podpory
    jeden upadly nie zwalil drugiego ?

    > To tutaj wygląda mi na totalną prowizorkę, ale może w
    > podnoszeniu dużych rzeczy tak się zwykle robi. Nawet nie ewakuowano
    > sklepu obok tych barek na czas operacji.

    No ba - ktos to chyba policzyl. I wyszlo mu, ze nie moze sie zawalic,
    bo jakby moglo, to pewnie by cos wzmocnil, po co ryzykowac :-)

    > Po grudniowej katastrofie
    > z gościem co się chciał oświadczyć, mogliby chociaż poszukać
    > jakichś procedur bezpieczeństwa...

    Ale to chyba inna firma, inny kraj nawet.

    Zreszta youtube pelen przewroconych dzwigow - kazdy widac uwaza, ze
    jemu sie uda :-)

    J.