    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dźwig
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 8 Aug 2015 00:07:04 +0200

    Dnia Fri, 7 Aug 2015 08:40:07 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Zaczęła się chylić dopiero jak wszystko już szło źle i ludzie nogę
    > dawali. Zanim szło dobrze (pierwsze 25 sekund), to stała jak stół.

    Przez 25 sekund to sie nic nie ruszalo.
    W 34 sekundzie zaczyna sie cos wylewac z rury za burte - moze
    chlodzenie, moze balast. Ale rura jakby cienka, duzo sie tam nie
    wylalo.
    Mniej wiecej wtedy zaczyna sie pierwszy (dalszy) dzwig ruszac, oraz
    druga barka przechylac - na razie nieznacznie.
    Cudow nie ma - przesuwa sie obciazenie, to musi sie przechylic.
    Aczkolwiek - drugi dzwig sie nie przestawil, to i obciazenie takie
    samo, chyba ze odleglosc miedzy koncami dzwigow zmienila i liny
    przestaly byc pionowe.

    Krytycznie zaczyna byc gdzies w 55s - mam wrazenie ze im bujnelo
    ciezarem i wahadlo zrobilo swoje. czy w 57s przeslo nie oparlo sie o
    ramie dzwigu ?

    Z tym ze bujanie zaczyna sie wczesniej - ale drugi (blizszy) dzwig sie
    przechyla akurat w przeciwna strone - czyli bezpieczna.

    > No, mogły. Zblocza, liny, szekle, troche tego tam mieli.

    Mialem na mysli jakies czesci dzwigu, zeby go odciazyc do masy
    umozliwiajacej jazde po drogach. Wysiegnik ramienia, balast - ale
    wyglada na to, ze ramie niedemontowalne, a na drugim filmie jakby
    liny, zawiesia.

    Dzwig chyba tej klasy - 3 osie z przodu, ale salingow (?) brak
    http://www.peinemann.nl/en/cranes/cranes/at-cranes/d
    emag-ac-650/

    Ale sadzac po linku ... Demag ?
    Tylko ze Demag juz takimi sie nie chwali.
    A Peinemann ... produkuje, czy wynajmuje ?

    J.