  • 331. Data: 2012-05-24 16:18:14
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    news:jpffma$rs9$1@inews.gazeta.pl...
    > Ale ja o takiej sytuacji - ubieram gumiaki, wnosze na dach tone blachy,
    > pokrywam, schodze, przystawiam do sciany drabine, zaczynam rozwijac drut
    > piorunochronu powiedzmy od ziemii zaczynajac .... i czy moge na na
    > szczycie drabiny trzymajac jedna reka uziemiony drut, druga dotknac nowej
    > blachy na dachu ?

    Oj, nie rób tego, bo cię zimna emisja elektronów ogniami św. Elma rozbroi, a
    wzbudzone orbitale atomowe w polaryzacji przeciwnej strącą Cię z drabiny :))

    P.NMSP :)

  • 332. Data: 2012-05-24 16:22:35
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ten dzwonek dziala dzieki wiazce elektronow padajacej na ekran.

    ...wyłączonego telewizora... :P
    Głosuję za przyznaniem Szczepanowi Nobla, za odkrycie zjawiska emisji
    elektronów bez źródła energii to powodującej :))
    A ja tymczasem poczytam sobie o zwyczajnej indukcji elektrostatycznej :)

  • 333. Data: 2012-05-24 17:06:02
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-05-24 09:10, Szczepan Bialek pisze:
    > U?ytkownik "bartekltg"<b...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Wyjdzie to samo dla drutow rownoleglych. Dla prostych ale zwichrowanych juz
    > nie.
    >
    > Jestes ofiara niefortunnego wyboru:
    > "1825 - Ampere publishes his collected results on magnetism. His
    > expression for the magnetic field produced by a small segment of current is
    > different from that which follows naturally from the Biot-Savart law by an
    > additive term which integrates to zero around closed circuit. It is

    Widzisz to zdanie powyżej?

    Jasio napisał:
    (sin(x+a)*exp(-x^2))

    Stasio napisał
    (cos(x+a)*2*x*exp(-x^2))

    I kto ma rację? Obaj, bo wynikiem nie miała być częściowa
    składowa, a całka po R.

    Tak samo tutaj. dF z tamtych wzorów nic nie znaczy. Nie ma
    interpretacji siły! Nie jest to mierzalna siła, nie wstawisz
    do tensometru kawałka drutu i nie zmierzysz siły pochodzącej
    od _jedynie kawałka_ drugiego drutu. Mierzysz na raz od całej
    drugiej pętli.

    A jak przecałkujesz po pętli, wyjdzie ten sam wynik.
    ich różna postać to tylko taka zamiana przez 'całkowanie
    przez części'. Ostatecznie siły w tych wszystkich 'różnych'
    wzorów są identyczne.

    A wyrysowywanie strzałeczek od 'sił' pomiedzy jednym dl a drugim dl,
    cóż, nie jest zbyt mądre ani pouczające;)

    Biorąc prawo BS nie masz nawet spełnionej III zasady dynamiki;)
    Wszytko się naprawia, gdy odcałkujesz rozkałd prądu, który spełnia
    zasadę zachowania ładunku:)

    BS jest proste do wyprowadzenia. (zbliża się matematyka...).
    div B = 0, więc istnieje A: B = rot A.

    I można znaleźć rozwiązanie podstawowe. Tak samo jak dla
    potencjału fi(r). Równania to
    ?fi = -1 /(4pi eps0) ro
    ?A = -mi/4pi j
    gdzie ro to gęstość ładunku, a j gestość prądu (wektor!).

    Przy pewnych nieinteresujących założeniach mamy
    fi(r)= int_{r'} 1 /(4pi eps0) ro(r')/|r-r'| dV
    A(r) = int_{r'} mi /(4pi) j(r') /|r-r'| dV

    Po zróżniczkowaniu (r->0 r'-r->r', dla ułatwienia zapisu)
    B = rot(A) =int_{r'} mi/4pi (j (x) r') / |r'|^2 dv
    Dla drutu, znane
    int mi/4pi (Idl (x) r') / |r'|^2

    A ten drugi wzorek? Nie chce mi się analizować. Dodajmy
    kolejny;) Niech przez nasz wycinek prądu nie prowadzi
    prądu z niczego do niczego, ale z naładowanej kulki
    do naladowanej.

    Co się teraz dzieje? Obie naładowane kulki dają jakieś
    pole D. Dokładniej, każda daje sferyczniesymetryczne
    pole D o łącznym strumieniu Q.
    I powoduje zmianę Q, to podowuję zmianę strumienia B,
    to to powoduje powstanie pola B.

    Dokończ obliczenia (symetria jest i są proste),
    i dodaj czwarty 'inny' wzorek na dF, tym razem
    mego imienia;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 334. Data: 2012-05-24 17:23:52
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 24.05.2012 08:52, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Coś za dużo mi się wydaje.
    > P.G.

    Nawet dużo, zapomniałem o tym 2?10-7

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 335. Data: 2012-05-24 19:33:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Anerys" <s...@s...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ...wyłączonego telewizora... :P
    > Głosuję za przyznaniem Szczepanowi Nobla, za odkrycie zjawiska emisji
    > elektronów bez źródła energii to powodującej :))

    Bo wiesz... Szczepan sobie wyobraża że te elektrony są tam wbite
    w szkło głęboko i zajmuje im to trochę czasu aż się ze szkła wszystkie
    wygrzebią :-) Skąd do tego biorą energię? A... tego już nie wiemy.

  • 336. Data: 2012-05-24 19:33:42
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > elektronów bez źródła energii to powodującej :))
    > A ja tymczasem poczytam sobie o zwyczajnej indukcji elektrostatycznej :)

    Poczytaj tez o elektretach.
    S*

  • 337. Data: 2012-05-24 19:55:52
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

> [...]
    > w szkło głęboko i zajmuje im to trochę czasu aż się ze szkła wszystkie
    > wygrzebią :-) Skąd do tego biorą energię? A... tego już nie wiemy.

    Elektrony rozpychaja sie bo sa tego samego znaku.
    Rozpychaja sie i w izolatorze i w przewodniku.
    Duzy prad rozrywa drut na kawalki (bezpiecznik topikowy).
    Odkryl to Ampere.

    Do programu nauczania to nie weszlo. Ale Ci nie zaszkodzi:
    http://www.df.lth.se/~snorkelf/Longitudinal/node3.ht
    ml
    S*

  • 338. Data: 2012-05-24 20:14:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szczepan Bialek" napisał w wiadomości
    >Elektrony rozpychaja sie bo sa tego samego znaku.
    >Rozpychaja sie i w izolatorze i w przewodniku.
    >Duzy prad rozrywa drut na kawalki (bezpiecznik topikowy).
    >Odkryl to Ampere.

    A nieprawda.

    Zobacz np tu
    http://www.capturedlightning.com/frames/shrinkergall
    ery.html

    Jedne rozrywa, a inne kurczy, wszak ped musi byc zachowany :-)

    J.

  • 339. Data: 2012-05-24 20:19:28
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Pojemnosc kondensatora maleje ze wzrostem czestotliwosci.

    Boszsz... Albo pierdolisz jak potłuczony, albo mnie nauczyciele na fizyce i
    "elektrze" latami oszukiwali, każąc śpiewać to będąc obudzonym o 3 w nocy na
    kacu nawet, nie popierdoliła ci się przypadkiem pojemność z reaktancją? Czy
    znów się będziesz upierać, że np. w mikroweli siedzi megatron? (Deceptikony
    ci tego nie darują)
    Grupa, sory bardzo za słownictwo, ale jak widzę takie kwiatuszki, to
    zaczynam wątpić we wszystko, co mnie otacza...

  • 340. Data: 2012-05-24 20:21:18
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Szczepan ma "delikatne" problemy ze zrozumieniem tekstów, które cytuje.

    Co pozwala domniemywać, że cytując je, konsultuje się conajwyżej z automatem
    Google Translator... Nie jest tak?