    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ekspres do kawy i glony
    Date: Tue, 16 Apr 2024 01:35:42 GMT

    On 2024-04-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Singapur?
    >
    > A znajomy mi mówil, ze jak jest jakakolwiek niecka, dołek w asfalcie,
    > puszka porzucona - to w południe jest pełna wody, a wieczorem
    > zielona od glonów czy mchu :-)

    Jak jest na słońcu to bardzo szybko coś się tworzy, ale jak w cieniu to
    może zająć trochę czasu. Generalnie wiekszym problemem niz glony czy
    taki biofilm jest pleśń. Jak nie ma dobrego obiegu/przewiewu powietrza a
    jest akurat sezon mokry to tydzień wystarczy i jest katastrofa. Płyta
    kompaktowa potrafi zaplesnieć (miejsce gdzie się dotknęło paluchem).

    > Taka czysta woda w kranie, za słabe oświetlenie, czy ekspresy
    > specjalne i jakos zabiją ... czy pokrycie specjalne, czy grzeją wodę w
    > pojemniku do ~50 st C ...

    Watpie aby to były jakies specjalne ekspresy. Ale są jeszcze dwie
    możliwości. Flora jest inna, albo glony są mniej ciepłolubne niż wynika
    to z obiegowych opinii. Woda jest zdecydowanie czysta.

    --
    Marcin