eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Elektryki] Rozładowało mi się Twizy › Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.gi
    ganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
    !unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <qvv4n2$rak$1@news.icm.edu.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Sat, 18 Jan 2020 18:44:22 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.4.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <qvv4n2$rak$1@news.icm.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <5e2343f7$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.57.193
    X-Trace: 1579369463 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 548 83.24.57.193:55392
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2670196
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-01-18 o 15:28, kk pisze:
    > Byłem przejechać się Twizy. Zaplanowałem sobie przejazd za granicę i z
    > powrotem. Ale chciałem jechać na azymut bardziej niż po głównych
    > trasach. Nie całkiem wyszło bo musiałbym przejechać po zupełnych
    > wertepach. Goście na quadach mnie mijali, ale ja w końcu mógłbym na
    > czymś zostać, więc zawróciłem stamtąd. I tak było zdecydowanie bardziej
    > ekstremalnie niż wszystkimi innymi samochodami, których nie oszczędzałem
    > jak chodzi o wybieranie różnych polnych ścieżek. Tak czy siak,
    > ostatecznie pojechałem asfaltowymi. Za dużo energii nie miałem bo już
    > wczoraj gdzieś byłem. No ale powinno było starczyć. Pilnowałem tylko
    > kilkukilometrowego marginesu zasięgu. Jechałem normalnie, często
    > +10km/h. Że pod koniec ciągle miałem +5km to pojechałem trochę naokoło,
    > jakieś 3km, zahaczyłem o sklep gdzie uzupełniłem to i owo a także
    > uciąłem gadkę o Twizy. Na koniec zostało 2% i nie ciągnął już dobrze. No
    > ale w to dokładnie celowałem by go wycyckać dojeżdżając.
    >
    > Możecie to sobie porównać z szacowaniem zasięgu w spalinówkach albo z
    > tym trójkołowcem, o którym tutaj kiedyś pisałem, który tylko kreskami
    > pokazuje napięcie akumulatora.


    Z polskiego cennika opublikowanego właśnie przez Ionity wynika, że za 1
    kWh zapłacimy równe 3,5 zł. Ładując od zera do pełna Audi e-tron z
    baterią o pojemności 95 kWh zostawimy na stacji 332 zł. Kilka miesięcy
    temu Michał Zieliński wybrał się takim autem do Lyonu, przejeżdżając
    około 300 km na pełnym ładowaniu. Przy takim zasięgu oznacza to kwotę
    przekraczającą 100 zł na każde przejechane 100 km.
    Dla porównania - w teście Mateusza Żuchowskiego porównywalne Audi Q7 z
    trzylitrowym turbodieslem spaliło 8,4 litra oleju napędowego na 100 km.
    Przy obecnych cenach paliwa daje to kwotę około 45 zł. Jazda dieslem w
    trasie okazuje się więc ponad dwukrotnie tańsza niż autem elektrycznym
    zasilanym na szybkich stacjach ładowania Ionity.

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: