eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Elektryki] Rozładowało mi się Twizy › Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
  • Data: 2020-01-19 12:36:47
    Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-01-19 o 00:30, kk pisze:
    > On 2020-01-18 18:44, T. wrote:
    >> W dniu 2020-01-18 o 15:28, kk pisze:
    >>> Byłem przejechać się Twizy. Zaplanowałem sobie przejazd za granicę i
    >>> z powrotem. Ale chciałem jechać na azymut bardziej niż po głównych
    >>> trasach. Nie całkiem wyszło bo musiałbym przejechać po zupełnych
    >>> wertepach. Goście na quadach mnie mijali, ale ja w końcu mógłbym na
    >>> czymś zostać, więc zawróciłem stamtąd. I tak było zdecydowanie
    >>> bardziej ekstremalnie niż wszystkimi innymi samochodami, których nie
    >>> oszczędzałem jak chodzi o wybieranie różnych polnych ścieżek. Tak czy
    >>> siak, ostatecznie pojechałem asfaltowymi. Za dużo energii nie miałem
    >>> bo już wczoraj gdzieś byłem. No ale powinno było starczyć. Pilnowałem
    >>> tylko kilkukilometrowego marginesu zasięgu. Jechałem normalnie,
    >>> często +10km/h. Że pod koniec ciągle miałem +5km to pojechałem trochę
    >>> naokoło, jakieś 3km, zahaczyłem o sklep gdzie uzupełniłem to i owo a
    >>> także uciąłem gadkę o Twizy. Na koniec zostało 2% i nie ciągnął już
    >>> dobrze. No ale w to dokładnie celowałem by go wycyckać dojeżdżając.
    >>>
    >>> Możecie to sobie porównać z szacowaniem zasięgu w spalinówkach albo z
    >>> tym trójkołowcem, o którym tutaj kiedyś pisałem, który tylko kreskami
    >>> pokazuje napięcie akumulatora.
    >>
    >>
    >> Z polskiego cennika opublikowanego właśnie przez Ionity wynika, że za
    >> 1 kWh zapłacimy równe 3,5 zł. Ładując od zera do pełna Audi e-tron z
    >> baterią o pojemności 95 kWh zostawimy na stacji 332 zł. Kilka miesięcy
    >> temu Michał Zieliński wybrał się takim autem do Lyonu, przejeżdżając
    >> około 300 km na pełnym ładowaniu. Przy takim zasięgu oznacza to kwotę
    >> przekraczającą 100 zł na każde przejechane 100 km.
    >> Dla porównania - w teście Mateusza Żuchowskiego porównywalne Audi Q7 z
    >> trzylitrowym turbodieslem spaliło 8,4 litra oleju napędowego na 100
    >> km. Przy obecnych cenach paliwa daje to kwotę około 45 zł. Jazda
    >> dieslem w trasie okazuje się więc ponad dwukrotnie tańsza niż autem
    >> elektrycznym zasilanym na szybkich stacjach ładowania Ionity.
    >
    > O szacowaniu zasięgu było a nie kosztach. W Twizy nadal koszt 100km to
    > 5zł. A w RS nadal 50zł. Jak się to zmieni to na pewno poinformuję :-)

    Nawet jeśli "zatankujesz" na Ionity albo Greenway?
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: