-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!n
ntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-0
1.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qvv4n2$rak$1@news.icm.edu.pl>
<5e2343f7$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<r004e7$vkm$1@news.icm.edu.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Sun, 19 Jan 2020 12:36:47 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.4.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <r004e7$vkm$1@news.icm.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 40
Message-ID: <5e243f4f$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.107.118
X-Trace: 1579433807 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 79.191.107.118:62347
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2670243
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-01-19 o 00:30, kk pisze:
> On 2020-01-18 18:44, T. wrote:
>> W dniu 2020-01-18 o 15:28, kk pisze:
>>> Byłem przejechać się Twizy. Zaplanowałem sobie przejazd za granicę i
>>> z powrotem. Ale chciałem jechać na azymut bardziej niż po głównych
>>> trasach. Nie całkiem wyszło bo musiałbym przejechać po zupełnych
>>> wertepach. Goście na quadach mnie mijali, ale ja w końcu mógłbym na
>>> czymś zostać, więc zawróciłem stamtąd. I tak było zdecydowanie
>>> bardziej ekstremalnie niż wszystkimi innymi samochodami, których nie
>>> oszczędzałem jak chodzi o wybieranie różnych polnych ścieżek. Tak czy
>>> siak, ostatecznie pojechałem asfaltowymi. Za dużo energii nie miałem
>>> bo już wczoraj gdzieś byłem. No ale powinno było starczyć. Pilnowałem
>>> tylko kilkukilometrowego marginesu zasięgu. Jechałem normalnie,
>>> często +10km/h. Że pod koniec ciągle miałem +5km to pojechałem trochę
>>> naokoło, jakieś 3km, zahaczyłem o sklep gdzie uzupełniłem to i owo a
>>> także uciąłem gadkę o Twizy. Na koniec zostało 2% i nie ciągnął już
>>> dobrze. No ale w to dokładnie celowałem by go wycyckać dojeżdżając.
>>>
>>> Możecie to sobie porównać z szacowaniem zasięgu w spalinówkach albo z
>>> tym trójkołowcem, o którym tutaj kiedyś pisałem, który tylko kreskami
>>> pokazuje napięcie akumulatora.
>>
>>
>> Z polskiego cennika opublikowanego właśnie przez Ionity wynika, że za
>> 1 kWh zapłacimy równe 3,5 zł. Ładując od zera do pełna Audi e-tron z
>> baterią o pojemności 95 kWh zostawimy na stacji 332 zł. Kilka miesięcy
>> temu Michał Zieliński wybrał się takim autem do Lyonu, przejeżdżając
>> około 300 km na pełnym ładowaniu. Przy takim zasięgu oznacza to kwotę
>> przekraczającą 100 zł na każde przejechane 100 km.
>> Dla porównania - w teście Mateusza Żuchowskiego porównywalne Audi Q7 z
>> trzylitrowym turbodieslem spaliło 8,4 litra oleju napędowego na 100
>> km. Przy obecnych cenach paliwa daje to kwotę około 45 zł. Jazda
>> dieslem w trasie okazuje się więc ponad dwukrotnie tańsza niż autem
>> elektrycznym zasilanym na szybkich stacjach ładowania Ionity.
>
> O szacowaniu zasięgu było a nie kosztach. W Twizy nadal koszt 100km to
> 5zł. A w RS nadal 50zł. Jak się to zmieni to na pewno poinformuję :-)
Nawet jeśli "zatankujesz" na Ionity albo Greenway?
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.20 13:09 RadoslawF
- 19.01.20 13:49 cef
- 19.01.20 14:43 nadir
- 19.01.20 14:55 Mateusz Viste
- 19.01.20 17:10 cef
- 19.01.20 17:46 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.20 17:50 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.20 18:33 cef
- 19.01.20 18:44 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.20 19:07 cef
- 19.01.20 19:26 Mateusz Viste
- 19.01.20 19:33 Mateusz Viste
- 19.01.20 19:59 cef
- 19.01.20 20:03 J.F.
- 19.01.20 20:38 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=