-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
u!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!b
order1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Subject: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qvv4n2$rak$1@news.icm.edu.pl>
<5e2343f7$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<r004e7$vkm$1@news.icm.edu.pl>
<5e243f4f$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
From: RadoslawF <r...@g...com>
Date: Sun, 19 Jan 2020 13:09:36 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.3.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5e243f4f$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: Avast (VPS 200118-4, 2020-01-18), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 44
Message-ID: <5e244823$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 46.21.210.209
X-Trace: 1579436067 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17350 46.21.210.209:60281
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2670247
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-01-19 o 12:36, T. pisze:
>>>> Byłem przejechać się Twizy. Zaplanowałem sobie przejazd za granicę i
>>>> z powrotem. Ale chciałem jechać na azymut bardziej niż po głównych
>>>> trasach. Nie całkiem wyszło bo musiałbym przejechać po zupełnych
>>>> wertepach. Goście na quadach mnie mijali, ale ja w końcu mógłbym na
>>>> czymś zostać, więc zawróciłem stamtąd. I tak było zdecydowanie
>>>> bardziej ekstremalnie niż wszystkimi innymi samochodami, których nie
>>>> oszczędzałem jak chodzi o wybieranie różnych polnych ścieżek. Tak
>>>> czy siak, ostatecznie pojechałem asfaltowymi. Za dużo energii nie
>>>> miałem bo już wczoraj gdzieś byłem. No ale powinno było starczyć.
>>>> Pilnowałem tylko kilkukilometrowego marginesu zasięgu. Jechałem
>>>> normalnie, często +10km/h. Że pod koniec ciągle miałem +5km to
>>>> pojechałem trochę naokoło, jakieś 3km, zahaczyłem o sklep gdzie
>>>> uzupełniłem to i owo a także uciąłem gadkę o Twizy. Na koniec
>>>> zostało 2% i nie ciągnął już dobrze. No ale w to dokładnie celowałem
>>>> by go wycyckać dojeżdżając.
>>>>
>>>> Możecie to sobie porównać z szacowaniem zasięgu w spalinówkach albo
>>>> z tym trójkołowcem, o którym tutaj kiedyś pisałem, który tylko
>>>> kreskami pokazuje napięcie akumulatora.
>>>
>>>
>>> Z polskiego cennika opublikowanego właśnie przez Ionity wynika, że za
>>> 1 kWh zapłacimy równe 3,5 zł. Ładując od zera do pełna Audi e-tron z
>>> baterią o pojemności 95 kWh zostawimy na stacji 332 zł. Kilka
>>> miesięcy temu Michał Zieliński wybrał się takim autem do Lyonu,
>>> przejeżdżając około 300 km na pełnym ładowaniu. Przy takim zasięgu
>>> oznacza to kwotę przekraczającą 100 zł na każde przejechane 100 km.
>>> Dla porównania - w teście Mateusza Żuchowskiego porównywalne Audi Q7
>>> z trzylitrowym turbodieslem spaliło 8,4 litra oleju napędowego na 100
>>> km. Przy obecnych cenach paliwa daje to kwotę około 45 zł. Jazda
>>> dieslem w trasie okazuje się więc ponad dwukrotnie tańsza niż autem
>>> elektrycznym zasilanym na szybkich stacjach ładowania Ionity.
>>
>> O szacowaniu zasięgu było a nie kosztach. W Twizy nadal koszt 100km to
>> 5zł. A w RS nadal 50zł. Jak się to zmieni to na pewno poinformuję :-)
>
> Nawet jeśli "zatankujesz" na Ionity albo Greenway?
Swoich fantazji ne da się zatankować.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.20 13:49 cef
- 19.01.20 14:43 nadir
- 19.01.20 14:55 Mateusz Viste
- 19.01.20 17:10 cef
- 19.01.20 17:46 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.20 17:50 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.20 18:33 cef
- 19.01.20 18:44 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.20 19:07 cef
- 19.01.20 19:26 Mateusz Viste
- 19.01.20 19:33 Mateusz Viste
- 19.01.20 19:59 cef
- 19.01.20 20:03 J.F.
- 19.01.20 20:38 J.F.
- 19.01.20 20:43 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=