-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
Date: Sat, 3 Nov 2018 15:50:30 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 23
Message-ID: <prkcjl$73f$2@node1.news.atman.pl>
References: <1981ogl34naxx$.dlg@myjk.org> <prfrgm$cuj$1@node2.news.atman.pl>
<prhfbr$rmr$1@node2.news.atman.pl> <prkb2f$626$2@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1541256629 7279 83.142.196.21 (3 Nov 2018 14:50:29 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Nov 2018 14:50:29 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <prkb2f$626$2@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642964
[ ukryj nagłówki ]W dniu 03.11.2018 o 15:24, Marek S pisze:
>>> W dodatku nigdzie nie spotkałem się w uwzględnieniem sprawności
>>> transmisji prądu elektrycznego do domów.
>>
>> Ok 90 procent.
>
> Wow, to całkiem sporo. Czyli "tankowanie" elektryka to CO2 z potrzebnej
> energii + 10%.
Nie - elektrownie mają sprawność około 40%, sama ładowarka ma pewnie 95%
aku 80%, falownik z 85%, silnik 90%. Robi się magia procentu składanego
i wychodzi gorzej niz w dizlu.
Nalezy dodać, że ropę też łatwiej się "kopie" i transportuje co też
wymaga energii. Efekt jest taki, że nawet bez doliczania kosztów
energetycznych wytworzenia i wożenia baterii wypadają w najlepszym
przypadku podobnie jeśli chodzi o emisję CO2.
Gdzieś kiedyś zapodawałem - tramwaj wypada gorzej od autobusu, nie
licząć nawet kosztów energetycznych produkcji. A baterii ze sobą nie wozi.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.18 16:02 Shrek
- 03.11.18 16:04 Shrek
- 03.11.18 16:07 J.F.
- 03.11.18 16:14 Mateusz Viste
- 03.11.18 16:25 J.F.
- 03.11.18 16:26 Shrek
- 03.11.18 17:08 Mateusz Viste
- 03.11.18 17:08 Zenek Kapelinder
- 03.11.18 17:36 J.F.
- 03.11.18 17:59 Cavallino
- 03.11.18 18:04 Jacek Maciejewski
- 03.11.18 18:12 Mateusz Viste
- 03.11.18 18:34 Shrek
- 03.11.18 18:42 Shrek
- 03.11.18 18:45 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
Najnowsze wątki
- 2024-05-14 Białystok => ERP Implementer <=
- 2024-05-14 Przerabianie na Indonezje
- 2024-05-14 Kielce => UX/UI Designer <=
- 2024-05-14 Warszawa => Sales Representative for Outsourcing Services <=
- 2024-05-14 Prowadzenie działalności za kogoś - to legalne?
- 2024-05-14 nieletni na plaży naturystów
- 2024-05-13 Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- 2024-05-13 Szczecin => Realtime (C) Software Developer <=
- 2024-05-13 ekran sie odspaja
- 2024-05-13 Wrocław => ERP Implementation Consultant <=
- 2024-05-13 Marki => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-13 Białystok => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-13 Warszawa => Senior Account Manager (on-site) <=
- 2024-05-13 Zielona Góra => Engineer R&D Energy Electronics <=