    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: 05 Nov 2018 08:48:48 GMT

    On Mon, 05 Nov 2018 09:05:51 +0100, Myjk wrote:
    > Zależy od akumulatora -- potrafią chodzić nawet godzinę na baterii. Z
    > pewnością działają tylko jak mają działać a nie popiardują na jałowo
    > podtruwając cały czas właściciela.

    Spalinowa też działa wtedy kiedy ma działać. Jest tam taki dynks, że jak
    się go wciśnie to piła przestaje pić. Potem jak znów potrzebujesz to
    ciągniesz za taki odstający wihajster i piła znów fajnie turkocze.

    > Oczywiście, bo wiadomo że wszyscy całymi dniami w lesie siedzą, podobnie
    > jak wszyscy codziennie z Wawy do Poznania do pracy jeżdżą. Dlatego auto
    > elektryczne ich nie zadowala. :P

    Auto elektryczne jest spoko jak ktoś potrzebuje latem do warzywniaka
    skoczyć 5 km. Ale jaki jest tego odpowiednik w świecie pił? Piła służy do
    cięcia drewna. A drewno, w postaci drzew, znajduje się w lesie. No chyba
    że ktoś jedzie na pół godzinki w las ściąć 4 gałązki chrustu żeby grilla
    rozpalić, ale do tego piła spalinowa jest całkiem zbędna.

    > Jak ktoś siedzi całymi dniami w lesie, to może faktycznie te 5L zużyje.
    > Ale to raczej wyjątki od reguły.

    Rocznie piła zużywa mi ok. 10l oleju, a żadnym drwalem nie jestem. Jak
    ktoś nie jest w stanie zużyć 5l to po prostu niepotrzebnie wtopił kasę w
    pilarkę, niech sprzeda i kupi zwykłą piłę kabłąkową za 50zł (taką też
    mam, wielce przydatna), a olej niech oddaje do utylizacji.

    Mateusz