eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFani 4 kółek › Re: Fani 4 kółek
  • Data: 2011-09-22 21:45:16
    Temat: Re: Fani 4 kółek
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 22.09.2011 20:20, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Thu, 22 Sep 2011 20:17:38 +0200, ToMasz napisał(a):
    >
    >> Ostatnino widziałem jak robili fiata500. kupili silnik za 1400funtów!
    >> trzeba być debilem zeby nie wiedzieć ze taki silnik można kupić w polsce
    >> lub we włoszech. tym bardziej ze ten który kupili ma na alternatorze
    >
    > z pomalowanymi proszkowo elementami, pokrywą zaworów i miską abartha oraz
    > gwarancją w UK? Serio? Gdzie można taki kupić?
    >
    Ty jak zwykle znajdziesz czego by się tu przyczepić. Miałem napisać
    silnik do fiata 126p po dobrym remoncie, z odrobiną elektroniki który na
    hamowni ma 24 konie. (wiem, tamten miał 26).

    Nie wiem czy jeździłeś fiatem 126p z lat 80-90 siątych a potem maluchem
    z końca produkcji? bo jak dla mnie, subiektywnie to maluch miał +50% mocy.

    ToMasz

    PS
    1.jak z tym znaczkiem jakość "1"?
    2.teraz jak się pomylę o 1% to mnie spalisz za herezje, ale zaryzykuje.
    ogólnie silnika fiata stosowany w 126p szczytem marzeń nie był. Biorąc
    pod uwagę jego moc i spalanie, można powiedzieć ze był raczej marnie
    zaprojektowaną konstrukcją. Jak tylko stał się popularny to pojawiło się
    wiele sposobów na zmiejszenie apetytu na spalanie i poprawę mocy. sam
    wyginałem jakieś zawirowacze powietrza, które poprawiały dynamikę jazdy
    jak dzisiejsze magnesy neodymowe. Niemniej jednak prawdziwi fachowcy
    mieli wieeeelkie pole do "tuningu" tego silnika. Napewno inni grupowicze
    napiszą jak bardzo można było wysilić ten silnik bez drastycznego
    pogorszenia trwałości.
    TAk wiec gdyby owi fani 4 kółek mieli zrobić interes, to należało albo
    wstawić wyremontowany silnik z polskiego malucha, albo zrobić kapitalkę
    oryginalnego, albo wstawić silnik dowolny, ale naprawdę mocniejszy. Te
    parę koników które dołożyli napewno (przy przesiadce ze starego silnika)
    poprawiały odczucia z jazdy, ale to dalej za mało żeby jechać a nie
    męczyć sie. Jak by tak założyli zeby dojechać w 20 sek do setki to chyba
    by niebył grzech?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: