    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fotoradary skuteczniejsze
    Date: Sat, 24 Jan 2015 09:48:44 +0100

    On 2015-01-23 23:40, J.F. wrote:

    > No i ciekawostka statystyczna
    > "Komenda Główna Policji podkreśla, że w 2014 roku przeprowadziła niemal
    > dwa razy więcej kontroli trzeźwości - 15 413 556 zbadanych kierowców
    > wobec 8 917 980 w 2013 r.
    > Częstsze kontrole podziałały najwidoczniej odstraszająco, ponieważ w
    > 2014 policjanci złapali 140 182 pijanych kierowców, czyli ok. 23 tys.
    > mniej niż rok wcześniej. "
    >
    > mozna by wysnuc wniosek, ze tych pijanych jezdzi ok 1%,

    Co 110... Ale nie koniecznie od razu pijany - 1/4 z nich ma poniżej 0,5.

    a wypadkow
    > powoduja 5-8% - no, istotne pogorszenie umiejetnosci.

    Mi wychodzi, że 5% "zdarzeń" - właśnie - najpierw mowa o wypadkach,
    potem "zdarzeniach" - ciekawe czy to nie celowe podkręcanie statystyk;)
    i 7% ofiar. Rzeczywiście sporo...

    Dwukrotnie spadła liczba pijanych kierowców rowerów - teraz nie opłaca
    się ich łapać, bo to nie przestępstwo;) I tu dochodzę do tego, że coś w
    tych statystykach jest nie tak. W poprzednich latach według skazanych za
    odpowiednie paragrafy wynikało, że połowa "pijanych kierowców" to
    rowerzyści - z artykułu wynika, że w 1/3 w 2013. Zgadzałoby się, gdyby
    rowerzystów liczono jako "pijanych kierowców", a potem dla lepszego
    efektu wyszczególniono jeszcze raz w akapicie o rowerzystach.
    Tłumaczyłoby to też spadek ilości "pijanych kierowców" w 2014 -
    odpuscili rowerzystom, to i pomimo znacznego zwiększenia ilości kontroli
    i ogólnych starań, pijanych "kierowców" złapano mniej;) Chociaż może
    przewrażliwiony jestem...

    Shrek.