  • 11. Data: 2013-01-06 17:22:10
    Temat: Re: Gdzie tu prewencja?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-01-06 14:52, frank drebin pisze:
> [...]
    > stał fotoradar (a wcześniej tablica informująca o nim).
    > Chyba stał pomiędzy znakami ograniczenia 70 i 40 km/h. Tzn. znaki te
    > były na pewno ale nie jestem gdzie stał radar, z resztą to nie ma
    > znaczenia.
    >
    > Jaki inny sens ustawienia radaru w takim miejscu oprócz próby
    > wyciągnięcia pieniędzy z nieuważnego kierowcy?
    > Przecież i tak każdy zwalnia aż do stanięcia, tylko niektórzy ciutke
    > później.
    > Gdzie tu prewencja?
    >
    > Radar stał w obu kierunkach autostrady ale nie wiem czy to była ta sama

    Czy tam kiedykolwiek było coś wsadzone? Bo ja nigdy nie zauważyłem
    tam żadnego błysku. A nie raz przejechałem koło tych FR z prędkością
    90-100 km/h

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 12. Data: 2013-01-06 17:28:10
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 17:22:10 UTC+1 użytkownik megrims napisał:

    > Czy tam kiedykolwiek było coś wsadzone? Bo ja nigdy nie zauważyłem
    >
    > tam żadnego błysku. A nie raz przejechałem koło tych FR z prędkością

> [...]

    Nie bój. Poprawnie to by było "nie czy dostaniesz olśnienia tylko kiedy".

  • 13. Data: 2013-01-06 17:30:58
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 16:04:26 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Powiedzmy sobie szczerze - zaplacisz pare mandatow, to i funkcja
    >
    > prewencyjna sie objawi :-)
    >

    > J.

    Od mandatów to raczej nie. Są tacy co jak zapłacą pięćset to im nic z kieszeni nie
    ubywa. Punkty Panie, punkty. Punkty są w tej materii bardziej demokratyczne. Bardziej
    biją w bogatych niż biednych.

  • 14. Data: 2013-01-06 18:12:12
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    > Na A1 ustawili na końcu autostrady budki (bo to raczej nigdy nie
    > działało - ja się nie spotkałem) na prośbę pracowników bramek na które
    > regularnie wpadali niewyhamowani kierowcy wyłamując szlabany.
    > Na ile to pomogło to nie wiem.
    > Tak to już jest na autostradzie, że niektórzy kierowcy tracą poczucie
    > prędkości - po przejechaniu dłuższej trasy z dużą prędkością, potem
    > kierowca ma przy 80km/h odczucie że szybciej poszedłby piechotą.
    > Stąd m.in. karambole przy dobrej widoczności.

    ok.
    A radar temu zapobiega?

  • 15. Data: 2013-01-06 18:14:12
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2013-01-06 17:16, Krzysztof 45 pisze:
    > Chora władza nie kraj.
    > Nie szkoda czasu na takie pierdolenia lub na takie artykuły
    > http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/733349,dziwne
    -miejsca-stawiania-radarow-maja-dbac-o-bezpieczenstw
    o,id,t.html

    > gdy wiadomo wszem i wobec że chodzi o zdojenie kierowców a nie o
    > bezpieczeństwo?
    > 1,5 miliarda zaplanowali w budżecie z mandatów, a tu pierdoli się ciągle
    > czy słusznie stoi f.radar czy nie. Cyc opada.

    Przeczytałem co napisałeś i mi się ułożyło w głowie.

    Dlaczego władza pisząc o bezpieczeństwie ani razu nie wspomniała o
    planach zwiększenia tego bezpieczeństwa.

    Ani razu nie widziałem, o planach zmniejszenia liczby wypadków o ileś
    procent, albo o zmniejszeniu ofiar jakiejś liczby.

    A może jest jakiś przelicznik złotówek z mandatów na bezpieczeństwo...

    Seco

  • 16. Data: 2013-01-06 18:25:12
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-01-06 18:14, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
> [...]
    > procent, albo o zmniejszeniu ofiar jakiejś liczby.
    >
    > A może jest jakiś przelicznik złotówek z mandatów na bezpieczeństwo...

    Jeżeli zaczniesz jeździć zgodnie z przepisami, to będziesz wrogiem
    działającym na szkodę państwa.

    http://img2.demotywatoryfb.pl/uploads/201301/1357442
    192_lqhrwc_600.jpg

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 17. Data: 2013-01-06 18:33:24
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 18:25:12 UTC+1 użytkownik Krzysztof 45 napisał:

> [...]
    o,id,t.html

    > Jeżeli zaczniesz jeździć zgodnie z przepisami, to będziesz wrogiem

    Nieprawda. Koszty ponoszone przez budżet są o ponad rząd wielkości większe niż
    zaplanowane 1,5 miliarda z mandatów. Myślałem podobnie dokąd nie trafiłem w necie na
    statystyki sprzed dwóch lat.

  • 18. Data: 2013-01-06 18:47:22
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Przeczytaj jeszcze raz moją odpowiedź i zauważ, że nie piszę tam o
    > wjeżdżaniu w bramki, a epitet nie odnosi się do bramek. Jeśli tego nie
    > zauważyłeś, to możesz czynność powtórzyć. Do skutku.
    > A jeśli chodzi o niebezpieczne sytuacje spowodowane tym, że niektórzy
    > zamiast po prostu wytracić prędkość na luzie (na co akurat w większości
    > przypadków pozwalają znaki ograniczające prędkość) cisną do samego końca,
    > po czym dają po heblach przed samymi bramkami - nie raz widziałem, jak
    > taki szybki szukał drogi ucieczki, bo mu dystansu zabrakło do poprzednika,
> [...]

    Nie wierzę w to, co piszesz.
    Co ma do tego prędkość na luzie?
    Przypominam, że bramka jest statyczna, widzialna z duuużych odległości. Nie
    hamuje gwałtownie przed tobą, nie przesuwa się niespodziewanym manewrem.
    Chyba nie jest problemem dobranie adekwatnej prędkości dojazdu do niej?

  • 19. Data: 2013-01-06 18:50:27
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-01-06 18:33, k...@g...com pisze:

> [...]
    o,id,t.html

    gdy wiadomo wszem i wobec że chodzi o zdojenie kierowców a nie o

    Nieprawda dotyczy czego powyżej?

    > Koszty ponoszone przez budżet są o ponad rząd wielkości
    Ja nie o tym.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 20. Data: 2013-01-06 18:52:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    frank drebin wrote:
> [...]
    > później.
    > Gdzie tu prewencja?
    >
    > Radar stał w obu kierunkach autostrady ale nie wiem czy to była ta

    chory kraj...

    podobnie jak pomysł aby poprawiać bezpieczeństwo przez postawienie radaru.

    dlaczego nie przez zamontowanie oświetlenia, zrobienie chodnika zamontowanie
    przejścia ze światłami itd...