eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGenerator termostatyzowany Omig OCXO-5, sekcja zwłok, układ hybrydowy do identyfikacji › Re: Generator termostatyzowany Omig OCXO-5, sekcja zwłok, układ hybrydowy do identyfikacji
  • Data: 2015-05-07 21:04:42
    Temat: Re: Generator termostatyzowany Omig OCXO-5, sekcja zwłok, układ hybrydowy do identyfikacji
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07.05.2015 16:39, jedrek wrote:

    > Generator śmiga, nazwałem go zwłokami, bo stara konstrukcja :)
    > Chciałem po prostu coś więcej się dowiedzieć o tej konstrukcji i na jej
    > podstawie móc zrobić coś podobnego na piechotę bez termostatu.
    > W starych wykazach papierowych z początku lat 90 układów hybrydowych
    > telpodu nic nie widzę podobnego.
    > Umarli już wszyscy ludzie, którzy coś wiedzieli na temat polskich
    > produktów?
    > Tajemnica tego generatora zabrana do grobu? Smutna rzeczywistość, w
    > końcu to nie procesor z 40mln tranzystorów, żeby był problem z
    > dostępnością schematu.

    W pierwszej robocie wykopałem z tzw. szrotu licznik
    impulsów/częstotliwości, już nie pamiętam dokładnie jaki to był typ, ale
    na pewno jakaś solidna polska konstrukcja. Nikt go w warsztacie nie
    chciał "bo nie działał". Po sekcji okazało się, że komuś się przydał
    właśnie generator termostatyzowany, z dokumentacji wynikało, że były
    zamiennie używane jakieś dwa typy na 5MHz, zdaje się GWM.
    Zrobiłem sam taki generator z kwarcu i jakiegoś NANDa. Do podgrzewania
    kilka większych rezystorów, tranzystor, op-amp, termistor i parę
    oporników. Z cienkiej stalowej blaszki wyciąłem i powyginałem puszkę, i
    to z dekielkiem. Krawędzie zalutowałem. Działało. Teraz pewnie znowu się
    kurzy albo poszło na złom, bo już od roku w zakładzie siedzi syndyk.

    Jakub Rakus