eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaGeolokalizacja początków Nr Telefonicznych w Dużych miastach. (do 2000 r) › Re: Geolokalizacja początków Nr Telefonicznych w Dużych miastach. (do 2000 r)
  • Data: 2017-05-29 22:55:40
    Temat: Re: Geolokalizacja początków Nr Telefonicznych w Dużych miastach. (do 2000 r)
    Od: moje12a <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 18:29:57 UTC+2 użytkownik PiotRek napisał:
> [...]
    była "moja" w kwesti przenoszenia nr telefonu w obrębie miasta była prawie
    formalnością jedynym problemem był okres poprzedzający (30 dni). Natomiast kwestia
    zmiany miejscowości przy zachowaniu własnego numeru była już większym problemem gdzie
    na zmianę lokalizacji telefonu można było czekać nawet do pół roku.

    > (8 w niektórych przypadkach służyła jeszcze do wyjścia na centralę
    > wojewódzką dla miejscowości z obsługą "skróconych" numerów w systemie
    > CAW-2/4 CAM-4. (jestem ciekaw kto jeszcze pamięta te skróty ? )
    >
    > Centrala automatyczna wiejska/miejska. Natomiast co oznaczały te liczby
    > po dywizie, to już nie pamiętam...
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Piotr
    Zapis CAM istotnie oznacza miejski automat a CAW wersję wiejską natomiast cyfra po
    myślniku oznaczała ile ostatnich cyfr należy wybrać aby połączyć się z osobą z tej
    samej centrali CAW-2 oznacza konieczność wyboru tylko ostatnich 2 cyfr nr abonenta
    niezależnie od faktycznej długości nr w ruchu strefowym czyli ograniczenie dostępu
    tylko do 69/79 innych numerów. CAW/CAM-4 j/w ale 4 cyfry (czyli całą pula prefixu)
    centrale z kodem 4 obsługiwały automatycznie wszystkie centrale podrzędne (CAW-2)
    oraz samą siebie czyli maksymalnie 7000/8000 numerów o ile nie było "pod puli"
    ograniczonych do 70/80 numerów. CAW/CAM-6/7 Oznacza konieczność wyboru pełnego numeru
    strefowego. Gdyby te skróty przekonwertować do obecnego schematu to poza nielicznymi
    wyjątkami było by to CAW/CAM-9 o ile te pierwsze jeszcze istnieją a nie zostały
    zlikwidowane i przeniesione do najbliższych miasteczek.