    From: Silver Dream ! <e...@d...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Głośnik BT - zasilanie z toru audio??
    Date: Thu, 19 Mar 2020 10:26:47 +0100

    On 2020-03-19 05:34:42 +0000, Marek said:

    > Zauważyłem taką ciekawostkę: przenośny głośnik BT (JBL jeśli to ma
    > jakies znaczenie) o wiele dłużej gra jeśli odtwarza audio nie z BT a z
    > kabla (jack), przy czym różnica jest gdzieś kilkukrotna że raczej
    > nieužywanie odbiornika BT nie powinno mieć aż taki wpływ na
    > wydłużenie pracy. Czy to możliwe, że jbl stosuje jakieś sztuczki z
    > pobierania części energii z toru audio in?? No bo jak to inaczej
    > wytłumaczyć?

    Tym, że to nie jest li-tylko ,,odbiornik BT" (choć nawet to robiłoby
    różnicę) a odbiornik i nadajnik i układy implementujące protokół i
    układy dekodujące i układy konwertujące i dodatki potrzebne im
    wszystkim do pracy. 1) sam odbiornik wymaga prądu, 2) nadajnik wymaga
    go jeszcze więcej, 3) układy obsługujące, dekodujące strumień mają
    szansę wymagać jeszcze więcej, nawet jeżeli wszystko jest w jednym
    module. Kiedy ,,odbiera" BT to również nadaje. Sporo mniej bo "payload"
    zwrotny jest sporo mniejszy, ale nadal. Do tego dochodzi konieczność
    zdekodowania i przetworzenia odebranego strumienia co zapewne wymaga
    najwięcej a następnie zamiany na sygnał analogowy co też czegoś tam
    wymaga.

    I tak najprawdopodobniej w tym przypadku wygląda zasilanie z toru audio
    (aka phantom power) ;-)

    --
    SD!