  • Data: 2019-11-08 16:41:43
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> wrote:

    > Dlatego jeżeli już to trzeba brać wszystko od jednej firmy, przynajmniej
    > nie ma ping-ponga że to nie nasza wina tylko drugiej albo trzeciej firmy.

    To prawda.

    > I mieć obejście na smart systemy żeby nie zostać w ciemnym i zimnym
    > domu, albo w ogóle na zewnątrz.

    To też prawda. Do czego sam się niestety nie stosuję -- od zawsze wchodzę
    przez domofon kodem, nie noszę klucza. Zastanawiam się, kiedy będzie
    pierwsza sytuacja, że nie będzie prądu i domofon nie będzie działał.

    W sumie to wystarczy, żeby ktoś rozwalił klawiaturę czymś ciężkim, żebym
    nie mógł się dostać do domu.

    Kolejny temat -- centralny zamek w samochodzie. Teoretycznie mogę wejść z
    kluczyka, praktycznie ten zamek widział kluczyk może parę razy w życiu,
    więc chodzi tak, jak może chodzić nieużywany przez wiele lat zamek. Już
    się zdarzało, że wyciągając akumulator do ładowania zostawiałem lekko
    uchyloną maskę i liczyłem, że żaden wandal nie zauważy.

    Sam pilot też przecież działa radiowo. Wystarczy ktoś złośliwy z
    Baofengiem za 80 zł w kieszeni.

    > Całkiem niedawno Google zaliczyło awarię Nesta, zanim podnieśli serwery
    > ludzie koczowali pół dnia pod własnymi drzwiami bo apka nie działała i
    > nie mieli jak otworzyć zamka.

    No właśnie... :( i teraz kto jest odpowiedzialny? Google na pewno ma na to
    jakieś zapisy w umowie. Więc wychodzi, że użytkownik.

    Zresztą Nest Nestem. Wystarczy, że provider ma awarię albo robi
    konserwację sieci i nie ma Internetu.

    > A mnie tak, i jeszcze paru osobom. Nissan Primera P11, linka gazu się
    > strzępi i druty zaczynają wystawać na zewnątrz, te druciki potrafią się
    > zaprzeć o przepust w grodzi i masz permanentny gaz, na szczęście
    > sprzęgło jest na dźwigni i działa bezproblemowo. I można prowizorycznie
    > te druciki jakoś pourywać, a przy ride-by-wire nic nie podłubiesz.

    Nigdy tak nie miałem. Różne linki mi się zrywały, ale ta od gazu przecież
    nawet nie przenosi dużego momentu. Może to wada fabryczna?

    Zresztą nie musi być linka, są rozwiązania hydrauliczne. Sprzęgło chyba
    już wszędzie jest hydrauliczne, hamulce też. Inna sprawa, że wtedy np.
    wysprzęglik może zacząć cieknąć, albo niezmieniany przez lata płyn nałapać
    wody...

    > Pozostaje jeszcze kwestia dziur w sofcie, to chyba największa bolączka
    > IoT. Mało kto ogarnia temat bezpieczeństwa, poprawnego programowania,
    > testowania itp. itd. Byle jakoś działało, a potem to nie nasza broszka.

    Oj tak. I to jak. Zawsze tak było, ale kiedyś nie było smart-domów.
    Jeszcze niech w tym smart-domu będzie monitoring pokojów przez kamery i
    robi się niebezpiecznie.

    > No niestety taki mamy klimat, coraz więcej rzeczy jest jednorazowych, za
    > to wszyscy się reklamują jak to kochają ekologię.

    Pozorne działania...