  • Data: 2019-11-08 16:57:49
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale zaciac tez sie potrafila.

    Jak się nie dbało i nie smarowało. Miałem tak tylko w tanim, chińskim
    skuterze.

    > Jest inny problem - linka sterowala przepustnica w gazniku.
    > Potem sterowala przepustnicą przy wtrysku.
    > A potem sie chyba okazalo, ze przepustnicą powinien sterowac komputer,
    > bo to czystsze spaliny ...

    Tak, to prawda.

    Ciekawe, czy jest już brake-by-wire, lub czy kiedykolwiek będzie. Nie
    chciałbym jechać takim samochodem. Teraz mamy wspomaganie, mamy ABS, ale
    ABS musiałby chyba totalne oszaleć, żeby uniemożliwić hamowanie. Nie wiem,
    czy to się kiedykolwiek zdarzyło.

    Zastanawiam się w sumie, czy gdyby ABS zwariował i odbijał tak, jakbyśmy
    jechali na lodzie, to czy wciskając z całej siły pedał można go pokonać.

    > A jak zdechnie domowy serwer ? a tu w poniedzialek swieto :-)

    Jak zdechnie domowy serwer, to musi być też ręczny wyłącznik :)

    Czasem robię różne urządzenia sterowane bardziej lub mniej automatycznie.
    Zwykle dodaję trzypozycyjny przełącznik. Włącz, wyłącz, automat. Normalnie
    jest w pozycji auto, ale w razie czego można przełączyć.

    > Poza tym patrzysz przez siebie ... a zona czy corki to juz maja przez
    > serwer poza ich kontrolą :-)

    Tak, to też racja, gdy się mieszka z kimś.

    > Bardzo rozsadnie ... ale to generuje pare dodatkowych problemow.
    > A jak serwer zwariuje i bedzie gasil swiatlo co sekunde ?

    To się serwer odłączy / wyłączy i zostanie mechaniczny wyłącznik :)

    > Jakos tak ... choc mozna probowac dochodzic swoich praw.

    Ale od kogo w tym przypadku?

    > Co warte te "Android TV" ? Tam chyba tak latwo nie zniknie ?

    Nigdy nie miałem. Teraz mam "Raspbian TV", czyli Raspberry podpięte do TV
    i sterowane z (bardzo) małej, bezprzewodowej klawiatury.

    Nie żeby to był najlepszy pomysł, xBMC / Kodi / cośtam innego podobno jest
    lepsze.