  • 111. Data: 2009-12-08 17:39:32
    Temat: Re: Google udostepnia serwer DNS
    Od: Łukasz Bromirski <w...@t...hell>

    On 2009-12-08 08:56, Piotr KUCHARSKI wrote:
    > O, dużo więcej.

    Twój niepowstrzymany spokój przy udzielaniu tej odpowiedzi rozsmarował
    mnie na ścianie :D

    Tak BTW, nie wiem ile obecnie obsługuje google. W Polsce jest już
    przynajmniej jeden ISP (i to nie TP) którego serwery mogą obsługiwać
    ponad 3 mln zapytań na sekundę, a na dziś robią już ponad 1 milion
    bez żadnego DDoSa.

    A z drugiej strony skali, w Chinach w 2008 roku działało u jednego
    z operatorów odpowiadające w ramach normalnej pracy na 400Mp/s,
    czyli w uproszczeniu mówiąc 400 milionów zapytań DNS na sekundę.

    Pod obie infrastruktury trzeba mieć klastry serwerów DNS z
    odpowiednim load-balancingiem, rozsunięcie ich bliżej klientów za
    pomocą anycastu, a po chwili jeszcze coś co zrobi próbę powstrzymania
    DDoSa, bo ten nadejdzie prędzej czy później. Czyli wszystko co robi
    aktualnie google korzystając ewidentnie z doświadczeń innych.

    > Ale OK, rozumiem zatem, skąd Ci się wzięły 3 minuty i przeciętny pecet.

    Ktoś to już skomentował później. Ja wrócę do swojego 'O ja p...'.

    --
    "Everything will be okay in the end. | Łukasz Bromirski
    If it's not okay, it's not the end. | http://lukasz.bromirski.net

  • 112. Data: 2009-12-08 18:00:02
    Od: Paul <e...@e...com>

    Łukasz Bromirski pisze:
> [...]
    > przynajmniej jeden ISP (i to nie TP) którego serwery mogą obsługiwać
    > ponad 3 mln zapytań na sekundę, a na dziś robią już ponad 1 milion

    ROTFL

  • 113. Data: 2009-12-08 18:03:58
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Twój niepowstrzymany spokój przy udzielaniu tej odpowiedzi rozsmarował
    > mnie na ścianie :D
    >
    > Tak BTW, nie wiem ile obecnie obsługuje google. W Polsce jest już

    niewiele bo jest to dodatkowy DNS "dla ułatwienia" niektórym adminom którzy
    nie wiedzą aktualnie jaki jest DNS ich operatora.

    Sami to piszący tu ludzie pisali. Czy myślisz że przeciętni ludzie będą
    masowo zmieniać swój DNS domyślny na google? jeśli nawet wiedzą co to jest
    DNS - to po co mieliby to robić?

  • 114. Data: 2009-12-08 20:30:01
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    Wojciech Puchar pisze:

    > Starczą.
    ^^^^^^^^
    Wystarczą. Bo *starczy* to może być uwiąd

  • 115. Data: 2009-12-08 20:43:25
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    Jawi <t...@p...pl> wrote:

    > ^^^^^^^^
    > Wystarczą. Bo *starczy* to może być uwiąd

    Nie pomyliłeś grupy?

  • 116. Data: 2009-12-08 21:34:35
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > Mam nadzieje że mówimy o tym 8.8.8.8 bo inaczej się nie dogadamy.
    > Myśle że może z 1000 na minute góra

    No to bardzo ciekawe, ja zrobiłem odwrotnego DNS dla kilku stref /16 i
    on ma często więcej :) A resolver dla całego internetu? Myślę, że
    dziesiątki tysięcy na sekundę to dla niego nic.

    Przypuszczalnie, z biegiem czasu i wzrostem popularności tej usługi,
    Google będzie robił na świecie kolejne instancje, każda o adresie
    8.8.8.8, jak to teraz mamy z root-serverami.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 117. Data: 2009-12-08 21:37:04
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Paweł Tyll wrote:
    > Jednak trzeba było napisać dwa. Nie masz pojęcia o czym mówisz. Obawiam
    > się też, że nie zdajesz sobie nawet z tego sprawy. Myślałem, że
    > trollujesz, a zwyczajnie jesteś niedouczonym pyskaczem, który uważa się
    > za wielkiego znawcę tematu i wszczyna dyskusje, często obrażając osoby z
    > kilku(nasto)letnim doświadczeniem w zakresie sieci, administrujących
    > często serwerami i innymi urządzeniami przez które przetacza się w ciągu
    > godziny więcej ruchu, niż wszystko czego dotkniesz obrabia przez
    > miesiąc.

    Ha, moja sieć robi ponad 500 Gbps, możemy się licytować, kto ma więcej
    :) (http://noc.leaseweb.com)
    Zakładając, że pan troll ma 50 Mbps, w co raczej nie wierzę, to moja
    sieć w godzinę robi tyle, co jego w ponad rok :)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 118. Data: 2009-12-08 21:56:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Dec 2009 20:43:25 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:

    a co tu nie obowiązuje język polski?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 119. Data: 2009-12-08 22:50:11
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 07 Dec 2009 21:40:49 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Jest pewna "drobna" roznica miedzy serwerem, ktory akurat nie ma blokady
    > i obsluguje wszystkich jak leci, oraz takim, ktory ma byc naprawde
    > uzywany przez "wszystkich" (albo tylko stosunkowo duza czesc tych
    > "wszystkich").

    Nie zrozumiałeś mnie :). Te serwery są przewidziane jak najbardziej do
    obsługi ruchu przez 'wszystkich'. I działają szybciej niż googlowe :P.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 120. Data: 2009-12-08 23:06:07
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> wrote:

    > Nie zrozumiałeś mnie :). Te serwery są przewidziane jak najbardziej do

    > obsługi ruchu przez 'wszystkich'. I działają szybciej niż googlowe :P.

    Sprawdziłem. Pytałem o egzotyczne europejskie domeny. Nie działają szybciej, a
    wręcz dramatycznie wolniej.

    --
    ŁT