    Date: Sat, 20 Sep 2014 01:34:47 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gość wjechał mi w tył i uciekł - kontynuacja

    W dniu 2014-09-20 00:47, BartekK pisze:
    > Jeszcze bardziej podstawowa jest zasada zaufania do prawa i państwa. A
    > tu taką figę: Zgodnie z prawem ubezpieczasz SAMOCHÓD, musisz. Płacisz
    > ubezpieczenie od każdego auta osobno. Każde auto MUSI BYĆ UBEZPIECZONE
    > OC (a jak nie jest - to i tak jest, UFG już tym się martwi).
    > Zdarzenie z tym konkretnym, ubezpieczonym (!) SAMOCHODEM jest
    > potwierdzone.

    Ale nie jest potwierdzona wina kierującego tym czy tamtym samochodem.
    To że "wszyscy wiedzą jak było" tu nie wystarczy - musi być albo wyrok,
    albo uznanie winy przez sprawcę.

    > A ubezpieczalnia (jak zresztą każda by to zrobiła na ich
    > miejscu) - szuka powodu by to, kto kierował, było istotne do wypłacenia
    > odszkodowania z ubezpieczenia OC SAMOCHODU.

    Teoretycznie jeszcze nie wiadomo kto komu ma płacić.

    Tak BTW - to czy czasem jak gościu uciekł, to ubezpieczalnia nie sięgnie
    go regresem (oczywiście pod warunkiem ustalenia kto dokładnie był sprawcą).