    Subject: Re: Grabber VHS (analog) na USB
    Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt,pl.comp.pecet
    From: z <...@...pl>
    Date: Thu, 22 Nov 2018 10:30:23 +0100

    W dniu 2018-11-22 o 07:36, n pisze:
    > Przypomnij, na czym to polegało?

    https://www.swiatobrazu.pl/forumwideo/viewtopic.php?
    f=2&t=1844

    "Aby wytłumaczyć sposób kodowania kaset video trzeba by najpierw
    wytłumaczyć jak wygląda sygnał TV. Szczerze powiem, że bez odpowiednich
    rysunków ciężko było by mi to wytłumaczyć jednak spróbuje. A więc po
    krótce wygląda to tak: najpierw mamy informację o obrazie w pierwszej
    lini, następnie następuje poziom wygaszenia tej lini, impuls
    synchronizacji poziomej i impuls synchronizacji koloru Burst. Następnie
    informacja o obrazie drugiej lini, poziom wygaszania, synchro. poziom.
    burst. I znowu info o trzeciej lini, wygaszanie synchro. poziom. burst
    itd, itd, Po wyświetleniu wszystkich lini są impulsy synchronizacji
    pionowej a następnie dwanaście lini powrotu plamki. W trakcie powrotu
    przesyłane są informacje np o teletekście.
    Kodowanie kasety polega na wstawieniu jeszcze jednego impulsu poza
    poziowem wygaszania za imp. synchronizacji poziomej za lub przed burstem
    (tego dokładnie nie wiem). Taki sygnał jest bez problemów pokazywany na
    TV, jednak duża większość magnatowidów nagrywających podczas
    przetwarzania sygnału przed zapisaniem go na taśmie natrafiając na ten
    impuls poprostu głupieje. W wyniku tego obraz ściemnie się i rozjaśnia a
    czasami nawet zrywa synchronizację.
    Niektóre jednak magnetowidy (ale bardzo żadko) szczególnie te starsze
    ignorują to i można bez problemów kopiować.
    Faktycznie zabezpieczenia te usuwają niektóre korektory video, genlocki
    i miksery. Chociaż ostatnio przegrywałem sobie film z zabezpieczonej
    kasety na płytę VCD i po wgraniu do kompa zabezpieczenie również zginęło
    bo później bez problemów mogłem to nagrać na VHS :D Moja karta to
    VideoZipRT"

    Też nigdy nie miałem z tym problemów albo nie trafiła mi się taka kaseta ;-)