    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt,pl.comp.pecet
    Subject: Re: Grabber VHS (analog) na USB
    Date: Thu, 22 Nov 2018 12:53:34 +0000 (UTC)

    In pl.comp.pecet r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > Dołączony był do płytki PowerDirector12 do zgrywania analogowego obrazu.
    > Zgrywa w mpg, niestety wypiął się gdy kaseta była zabezpieczona Macrovision
    > ("tego panu nie nagramy").

    Masz tam jakiegoś Linuksa pod ręką? Spróbuj najpierw podglądu:

    mplayer tv://

    Lub (jeśli masz np. kamerkę w laptopie, która rejestruje się jako video0):

    mplayer -tv device=/dev/videoX tv://

    (za X podstaw numer urządzenia, które się pojawi po podłączeniu grabbera,
    pewnie 1)

    Jak zadziała to można pobawić się programami mencoder lub avconv (dawny
    ffmpeg), gdzieś miałem cały skrypt, który nagrywał z mojego grabbera.

    Problem z grabberem (nielidlowym, jakiś inny mam) miałem tylko taki, że
    jak tracił synchronizację, to wywalał zielony obraz. Na starych,
    zniszczonych taśmach bardzo źle to wyglądało, dużo gorzej niż wyglądałby
    czarny lub np. zatrzymanie poprzedniej klatki.

    > Jak technicznie to urządzenie działa? Wysyła przez USB sygnał w mpg? To czemuż
    > VirtualDub nagrywa w RAW?

    Czy w mpg to nie jestem przekonany... obstawiałbym, że nie kompresuje w
    locie i daje np. YUV, a kompresję robi komputer.

    > Czy jakiś inny soft oprócz PowerDirectora potrafi zgrać od razu do mpg?
    > (Vegas nie obsługuje)

    Jeszcze przyszedł mi do głowy (dostępny też na Windows) VLC.