    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: HDD 3 TB
    Date: Wed, 31 Jan 2018 09:00:21 +0100

    W dniu 30.01.2018 o 22:24, RadoslawF pisze:

    > Aż poszedłem z miarką pomierzyć wysokość zasilaczy.
    > 8 centymetrów z hakiem. Co oznacza że wentylator ma 80mm

    Nawet najtańsze markowe zasilacza (typu Fortrony czy Silentiumpc
    Elementum mają wentylator zamontowany na spodzie. Właśnie po to, by
    zapewniać wystarczający przepływ powietrza przy znacznie niższej
    prędkości obrotowej (i przy znacznie mniejszym hałasie) niż stosowane w
    zasilaczach AT i może przez pierwszą dekadę w zasilaczach ATX,
    wentylatory 80mm.

    > a nie 120 jak sugerujesz.
    > Poza przypadkami kiedy dmucha nie na zewnątrz jak powinien
    > a do środka a biedny nabywca montuje kolejne wiatraki
    > do wyciągania przegrzanego powietrza z obudowy.

    Jesteś w błędzie. Wentylator 120-140 montowany na spodzie zasilacza
    działa w tej sposób że wciąga do niego powietrze (z obudowy, albo w
    nowych obudowach z zasilaczem montowanym na dole - bezpośrednio spod
    obudowy), które ogrzane opuszcza go perforowaną tylną ścianą.