  • Data: 2018-11-19 10:52:20
    Temat: Re: HDD - Read verification failed
    Od: "E" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości
    news:o2uID.590616$FD.307490@fx17.ams1...

    > Podłącz kabel sieciowy / wifi i otwórz sobie jakąś pocztę pod www bo się
    > zazdjęcisz :)

    > Moment, jeszcze nie :)
    > Na razie jak widać dysk jest widoczny.

    > ponownie sudo -i
    >
    > Zomacz teraz czy masz (też pod terminalem) smartctl.
    > Jeśli nie to najpierw:
    > apt update
    > apt install smartmontools
    >
    > a po instalacji:
    > smartctl -a -d sat /dev/sdb
    >
    > i wklej cały wynik.
    >
    > Nie wiem jakiego terminala używa mint ale jeśli ma u góry opcję Edytuj a
> [...]

    Kabla sieciowego nigdy nie używałam do laptopa.
    Sieć bezprzewodowa działała wczoraj podczas instalacji Minta 19,
    natomiast z terminala połączenia z internetem nie mam.
    Przynajmniej nie wiem jak to zrobić. Wywolałam FireFoxa,
    ale połączenia nie ma.

    Na szczęście mogłam zapisać kopię tego co na terminalu
    na pendrivie, więc się nie zazdjęczę. :-)

    Twoją radę by wpisać -x zamiast -a przeczytałam dopiero po wyjściu
    z Linuxa, ale i tak do tego nie doszłam, bo smartmontools się
    nie zainstalował. Przypuszczam, że właśnie brak połączenia z internetem
    był tego przyczyną.

    Wyglądało to tak:
    mint@mint:~$ sudo -i

    root@mint:~# apt install smartmontools
    Reading package lists... Done
    Building dependency tree
    Reading state information... Done
    Suggested packages:
    gsmartcontrol smart-notifier
    Recommended packages:
    mailx | mailutils
    The following NEW packages will be installed:
    smartmontools
    0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 4 not upgraded.
    Need to get 456 kB of archives.
    After this operation, 1570 kB of additional disk space will be used.
    Err:1 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic/main i386 smartmontools i386
    6.5+svn4324-1
    Could not resolve 'archive.ubuntu.com'
    E: Failed to fetch
    http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/s/smartmo
    ntools/smartmontools_6.5+svn4324-1_i386.deb
    Could not resolve 'archive.ubuntu.com'
    E: Unable to fetch some archives, maybe run apt-get update or try with --fix-missing?
    root@mint:~#

    Jeszcze raz dziękuję