  • 11. Data: 2011-09-25 07:00:06
    Temat: Re: HDD czego nie wiem
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 01:03:40 -0400, rs napisał(a):

    > no ale to super. kupujesz jakis badziew za 5zl, ktory bez napiecia
    > zasilania, dopisywac do bufora rzeczy o napedzie, ktorego juz w systemie
    > nie ma. <rs>

    Windows tak już ma. Nie wiem, z czym tak walczysz;)

    --
    [ ASUS M4A87TD/USB3 & 8GB Samsung PC3-10600 ]
    [ AMD Phenom II X4 955 @ 3.8GHz & Titan TTC-NK35TZ/RPW/V3 ]

  • 12. Data: 2011-09-25 08:51:56
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-25 09:00, pioruns wrote:

    > Windows tak już ma. Nie wiem, z czym tak walczysz;)

    Polacy słyną z rozwiązywania fikcyjnych problemów. Hint: jezeli puste
    katalogi bolą pod jakims systemem, to zglos to do autora tego systemu ;)

  • 13. Data: 2011-09-25 10:33:21
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 24.9.2011, rs napisał(a):

    > HDD seagate barracuda IDE, 500GB, 7,2Krpm
    > podlaczony stacjonarnego kompa przejsciowka IDE/USB plus zasilanie.
    > odlaczylem mu w pewnym momencie zasilanie i ku memu zdziwieniu dysk
    > byl nadal widziany przez system. mozna przegladac na nim katalogi.
    > mozna nawet kopiowac z niego i na niego, ale tylko katalogi. ich
    > zawartosc sie nie kopiuje. katalogi sa puste.
    > moze mi ktos wytlumaczyc jakim cudem on w ogole jest widoczny w
    > systemie po odcieciu zasilania? czy to system (W7) buforuje informacje
    > o zawartosci dysku? czy jak? <rs>

    Przed odłączeniem zasilania "odłączyłeś" urządzenie w systemie? Idę o
    zakład, że nie. Dlatego W7 nadal przechowuje informacje o urządzeniu w
    buforze. Odłącz prawidłowo ten dysk, albo wyłącz buforowanie dla tego
    urządzenia i problemu nie będzie.
    Poza tym NTG. To problem z OS a nie sprzętem.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 14. Data: 2011-09-25 16:45:13
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    rs wrote:
    > mozna przegladac na nim katalogi.
    oczywiscie, sa w cache
    > mozna nawet kopiowac z niego i na niego
    nie nie mozna, mozna zmieniac zawartosc cache, jezeli wylaczysz
    kompa i zalaczysz ponownie to zmian na dysku przeciez nie bedzie

    nie wiem z czym walczysz, ide nie ma hot swapa, wiec nie przewiduje
    ze wylaczysz dysk zostawiajac podpiety interfejs udajacy urzadzenie
    ktorego nie ma

  • 15. Data: 2011-09-25 16:57:29
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 07:00:06 +0000 (UTC), pioruns <c...@b...cy>
    wrote:

    >Windows tak już ma. Nie wiem, z czym tak walczysz;)

    a skad ci sie wzielo, ze walcze? chce sie dowiedziec, co jest
    przyczyna takiego zachowania. <rs>

  • 16. Data: 2011-09-25 16:59:18
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 10:51:56 +0200, Rafał Łukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >Polacy słyną z rozwiązywania fikcyjnych problemów.
    chyba jednak nie zrozumiales o co pytalem, ale to nie moj problem.

    > Hint: jezeli puste
    >katalogi bolą pod jakims systemem, to zglos to do autora tego systemu ;)

    w poprzednim poscie pyszczyles na interface za 5zl. teraz system. co
    jeszcze? <rs>

  • 17. Data: 2011-09-25 17:03:35
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 11:33:21 +0100, Michal Lukasik
    <m...@t...pl> wrote:

    >Przed odłączeniem zasilania "odłączyłeś" urządzenie w systemie? Idę o
    >zakład, że nie.

    nie musisz sie zakladac. wyraznie napisalem, ze "po chamsku" odpialem
    zasilanie.

    >Dlatego W7 nadal przechowuje informacje o urządzeniu w
    >buforze. Odłącz prawidłowo ten dysk, albo wyłącz buforowanie dla tego
    >urządzenia i problemu nie będzie.

    to jest dla mnie w miare oczywiste i ja nie mam zadnego problemu. mi
    chodzi o to jakim cudem moge kopiowac/tworzyc na urzadzeniu katalogi,
    skoro juz go nie ma w sytemie. jakim cudem ten bufor jest nadal
    otwarty do zapisu.

    >Poza tym NTG. To problem z OS a nie sprzętem.

    jak widac w tym watku jest pare innnych opinii na ten temat. <rs>

  • 18. Data: 2011-09-25 17:47:13
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 17:45:13 +0100, "m4rkiz"
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    >oczywiscie, sa w cache
    >nie nie mozna, mozna zmieniac zawartosc cache, jezeli wylaczysz
    >kompa i zalaczysz ponownie to zmian na dysku przeciez nie bedzie
    >nie wiem z czym walczysz,

    co wam sie z ta walka porobilo? wojna idzie, ze tak wszyscy gotowi?

    > ide nie ma hot swapa, wiec nie przewiduje
    >ze wylaczysz dysk zostawiajac podpiety interfejs udajacy urzadzenie
    >ktorego nie ma

    wlasnie o to pytam. gdzie przechowywana jest ta informacja, ktora
    dopisuje do wylaczonego dysku? nadal w buforze dysku?
    jeszcze dokladniej. dysk ma odpiete zasilanie, de facto nie ma go juz
    w systemie, ale pozostal po nim bufor z informacja o strukturze danych
    dysku. do tego bufora moge dowolnie dopisywac katalogi i je tworzyc.
    moge tez skopiowac je w inne miejsca na innych dyskach. przyznasz, ze
    nie jest to zdrowe zachowanie, nawet jesli dysk nie byl usuniety
    poprawnie bo np. pady napiecia sie zdarzaja. i pytanie, czy jest to
    wina badziewnego interfaceu jak to byl sugorowal Rafal, czy tez
    blad/niedopracowanie w systemie. czy moze cos jeszcze? <rs>

  • 19. Data: 2011-09-25 19:12:29
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    rs wrote:
    > wlasnie o to pytam. gdzie przechowywana jest ta informacja, ktora
    > dopisuje do wylaczonego dysku? nadal w buforze dysku?

    windows przeznacza czesc ramu na cache operacji na plikach,
    o ile nie dostaje informacji ze dane urzadzenie juz nie jest
    dostepne to nie ma zadnego powodu zeby ten bufor czyscic,
    przeciez zaraz cos moze sie do niego odwolac

> [...]
    > wina badziewnego interfaceu jak to byl sugorowal Rafal, czy tez
    > blad/niedopracowanie w systemie. czy moze cos jeszcze?

    system nie wywala nic z buforu bo dla niego urzadzenie dalej istnieje

    najwyrazniej przejsciowka nie zglasza\nie sprawdza\nie przewiduje
    mozliwosci ze dysk jest odpiety wiec informacja ta nigdy do systemu
    nie trafia, w przeciwnym razie powinno sypac bledami o nieudanym
    zapisie

  • 20. Data: 2011-09-25 19:14:03
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    rs wrote:
    > to jest dla mnie w miare oczywiste i ja nie mam zadnego problemu. mi
    > chodzi o to jakim cudem moge kopiowac/tworzyc na urzadzeniu katalogi,

    zglaszac chec utworzenia ;)

    > skoro juz go nie ma w sytemie. jakim cudem ten bufor jest nadal
    > otwarty do zapisu.

    z jakiego powodu system mialby go zamknac?
    gdyby dostal info ze dysku nie ma to tak by sie stalo, po drodze masz
    jednak przejsciowke ktora najwyrazniej tego nie robi