  • Data: 2017-09-22 21:30:16
    Temat: Re: Hala MTK- prawomocny wyrok
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 Sep 2017 18:59:17 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
    GDDKiA_oskarza_o_blad_konstruktora_mostu_Redzinskieg
    o.html
    Niezalezny_ekspert_miazdzy_GDDKiA_w_sporze_o_most.ht
    ml

    > W tych linkach jest coś więcej? Czy mi się tylko początek artykułu
    > wyświetla? A może tyle tam tylko było?

    Bylo wiecej, tylko Wyborcza obcina tresc, pelne tylko dla
    prenumeratorow, reszta darmowo dostaje kilka miesiecznie.
    Sztuczka nr 1 - wpisac poczatek do google, wyszukac, otworzyc przez
    link googla.
    Sztuczka nr 2 - skasowac cookie, otwierac w prywatnym oknie, zmienic
    IP. Albo przeczytac na telefonie

    "Spór dyrekcji z projektantem dotyczy stali zbrojeniowej. Według
    GDDKiA podczas budowy mostu zużyto jej o 3,5 tys. ton więcej, niż
    zakładał projekt budowlany sporządzony przez Zespół
    Badawczo-Projektowy "Mosty - Wrocław" pod kierownictwem prof. Jana
    Biliszczuka. Dyrekcja twierdzi, że przez błąd w projekcie prace przy
    moście przedłużyły się o prawie 150 dni. W związku z czym poniosła
    dodatkowe koszty.

    Projektant nie zgadza się z tymi argumentami.

    - W projekcie budowlanym podałem ilość stali, jaka teoretycznie będzie
    potrzebna. Rzeczywista ilość zbrojenia zależała od technologii
    łączenia prętów. Nie mogłem więc jej podać, bo o technologii decyduje
    wykonawca.
    Firma Mostostal, która realizowała prace, łączyła pręty na zakładkę.
    Dlatego wykorzystała większą ilość stali.

    Ilość zbrojenia wzrosła również w związku ze zmianą technologii
    montażu mostu. Beton sprężony został zamieniony na żelbet. - Złożył w
    tej sprawie wniosek wykonawca. Mostostal sugerował, że to przyspieszy
    realizację prac. GDDKiA wyraziła zgodę, nie rozumiem więc, dlaczego
    teraz ma pretensje - dziwi się Biliszczuk. - Według mnie nie miało to
    wpływu na czas trwania budowy.

    - W specyfikacji przetargowej dla wykonawców było wyraźnie zaznaczone:
    "Do obliczenia należności przyjmuje się teoretyczną ilość zmontowanego
    zbrojenia (...). Nie dolicza się stali zużytej na zakłady przy
    łączeniu prętów, przekładek montażowych i drutu wiązałkowego" - cytuje
    prof. Biliszczuk.
    - GDDKiA nie powinna więc płacić wykonawcy za dodatkowo zużytą stal. A
    że prawdopodobnie zapłaciła, to jej sprawa. Mogła przepłacić nawet 15
    mln zł, a teraz chce zrzucić odpowiedzialność na nas. Mnie zarzuca, że
    nienależycie wykonałem projekt. Tymczasem czy ona należycie go
    rozliczyła?"

    Wiec GD oglasza przetarg na projekt, rozstrzyga, dostaje, placi, potem
    oglasza przetarg na wykonanie, rozstrzyga ... a potem wykonawca i tak
    robi po swojemu, a przy okazji musi byc drugi projekt, a przynajmniej
    przerobki pierwszego :-)
    Wiadukt w Mszanie pamietasz ?

    J.