  • Data: 2020-05-27 11:17:01
    Temat: Re: Hertz pada
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-26 o 21:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Czekaj czekaj, albo jakies stare czasy wspominasz, albo mylisz minimalna
    > wplate, albo ja sie nie znam, bo nie probowalem.
    >
    > za start jest 2-3 zl plus 0.5 za minute.
    > https://www.radiozet.pl/Co-gdzie-kiedy-jak/Elektrycz
    ne-hulajnogi-w-Warszawie-stacje-cennik-gdzie-i-jak-w
    ypozyczyc-ehulajnoge

    Po prostu spróbowałem, nie dalej jak w 2018, może w 2019. To już było
    dawno w środku boomu na hulajnogi. Zainstalowałem aplikację hulajnogi,
    która stała obok, i zakończyłem przygodę po dowiedzeniu się, ile mnie
    taka próbna jazda będzie kosztować.

    Może po prostu źle trafiłem, zła firma, nie ta promocja, niemniej jednak
    takie ceny bywały, a potem już nie próbowałem.

    > wiec godzina przyjemnosci istotnie 30zl, ale za przyjemnosc sie placi z
    > przyjemnoscia :-)

    Widać akurat trafiłem na ofertę, która nie miała takiego "minutowego"
    naliczania.

    Potem jeszcze tylko raz próbowałem, jak była promocja z hulajnogami o
    nazwie coś w stylu hifive, gdzie dla posiadaczy karty miejskiej było pół
    godziny miesięcznie za darmo, czy jakoś tak, ale tutaj był jakiś błąd,
    że nawet nie dało się konta założyć (inni też sygnalizowali taki błąd),
    więc nic się nie udało.

    > Moze po prostu to nie ma sluzyc do przyjemnosci, tylko do transportu.
    > Nadal dosc drogo, bo bym potrzebowal z 10-20 minut,  tramwaj kosztuje 3
    > zl, a miesieczny jeszcze tanszy :-)

    Ale ja to porównuje do ceny hulajnogi. Jeśli potrzebuję jej dwa razy
    dziennie do transportu, i załóżmy, że za jeden raz zapłacę 10zł, to
    zakładając, ze nienajgorsze markowe modele kosztują 1500zł, to zakup
    zwróci się po 2,5 miesiąca, a nawet szybciej, bo mając hulajnogę na
    własność, będziesz jej używał znacznie częściej.

    > Ale  uzywam samochodu i nie licze ile mnie to kosztuje :-)

    Samochód to dopiero wyjątkowa skarbonka :) W większych miastach
    zasadniczo jest zbędny, tysiące złotych rocznie można zaoszczędzić,
    rozsądnie rozkładając transport na komunikację miejską i ubery - w
    przypadku samochodu, w przeciwieństwie do hulajnogi, relacja cen jest
    taka, że opłaca się właśnie go wynająć z kierowcą na konkretne trasy,
    zamiast kupować, bo jest potrzeba jego użycia 3x w tygodniu.

    --
    Liwiusz

    --
    Liwusz